تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758648
شناسه : 3758648
تاریخ :
۶۸ پروژه گازرسانی ویژه هفته دولت در کردستان افتتاح می‌شود اقتصاد ایران: سنندج_مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ۶۸ پروژه گازرسانی در استان کردستان با اعتبار ۳۳۴ میلیارد تومان افتتاح می‌شود

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد فعله‌گری صبح شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: در راستای گرامیداشت هفته دولت ۷۷ طرح گازرسانی با اعتبار ۳۳۴ میلیارد تومان در کردستان بهره‌برداری و یا کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: از این تعداد ۶۸ طرح گازرسانی با ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می‌رسد و شروع عملیات ۱۱ پروژه گازرسانی کلنگ زنی خواهد شد.

فعله گری عنوان کرد: گازرسانی به مناطق روستایی، واحدهای صنعتی و طرح‌های مقاوم سازی و بازسازی از جمله اقداماتی است که در این هفته انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: پنج روستا در استان کردستان هنوز گازرسانی نشده بود که در این هفته گازرسانی به این تعداد روستا نیز افتتاح می‌شود و علاوه بر آن گازرسانی به ۲۲ کوخ در شهرستان بانه، گازرسانی به ۶ پاسگاه و برجک در مناطق مرزی، گازرسانی به ۲۰ واحد صنعتی، انجام ۲ پروژه بهینه سازی، اجرای ۱ پروژه زیر ساختی خط تقویتی، اجرای ۶ پروژه متفرقه و اجرای ۶ پروژه مقاوم سازی ایستگاه نیز افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان به افزایش ضریب نفوذ گاز طبیعی اشاره کرد و آن‌را نشانه افزایش سطح رفاه دانست و گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری و روستایی استان کردستان ۱۰۰ درصد است و گسترش شبکه‌های گازرسانی در سطح استان حتی دورترین مناطق مرزی نیز قابل لمس است و یکی از اولین استان‌های سبز کشور محسوب می‌شود.

کلنگ زنی ۱۱ پروژه احداث و مقاوم سازی ساختمانی با اعتباری بالغ بر ۲۱۹ میلیارد که شامل: کلنگ زنی ۴ پروژه احداث ساختمان پست امداد و ایستگاه تقلیل فشار سی جی اسCGS )) و کلنگ زنی ۷ پروژه مقاوم سازی ساختمان ایستگاه تقلیل فشار تی بی اس (TBS) است از دیگر مباحث مطرح شده توسط فعله گری بود.