تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3758605
شناسه : 3758605
تاریخ :
افتتاح و بهره‌برداری از ۲۳۳۵ طرح زیر بخش جهادکشاورزی در هفته دولت اقتصاد ایران: به مناسبت هفته دولت ۲۳۳۵ طرح زیربنایی در ۱۵ بخش زیربنایی جهاد کشاورزی، افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، این طرح‌ها در بخش‌های آب و خاک، باغبانی و گلخانه، تولیدات دامی، منابع طبیعی و آبخیزداری، صنایع کشاورزی، امور عشایر، شیلات و آبزیان، تعاون روستایی، شهرک‌های کشاورزی، تحقیقات و آموزش، امور اراضی، دامپزشکی، حفظ نباتات، سازمان چای و پشتیبانی هستند.

اعتبارات هزینه شده برای این طرح‌ها مبلغ ۲۰۲ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال است که برای ۲۹ هزار و ۶۹۹ نفر اشتغال مستقیم و برای ۶۰ هزار و ۶۵۳ نفر به صورت غیرمستقیم، جمعاً برای بیش از ۹۰ هزار و ۳۵۲ نفر در سراسر کشور فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

بر اساس این گزارش، ۲۶۲ هزار و ۲۱۹ خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.

رتبه بندی بخش‌های کشاورزی بر اساس تعداد طرح هم نشان می‌دهد بخش آب و خاک با ۱۰۰۴ پروژه معادل ۴۳ درصد، باغبانی و گلخانه معادل ۲۵۲ پروژه معادل ۱۰.۸ درصد و تولیدات دامی با ۲۳۲ پروژه معادل ۱۰ درصد در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

بر اساس اعتبارات هزینه شده، صنایع کشاورزی با ۹۱۲۳۰.۷ میلیارد ریال معادل ۴۵ درصد، تولیدات دامی با ۳۶۴۲۹.۵ میلیارد ریال معادل ۱۸ درصد و بخش باغبانی و گلخانه با ۱۸,۶۵۷ میلیارد ریال معادل ۹.۲ درصد، رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

در رتبه بندی استان‌ها بر اساس تعداد پروژه هم سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با ۲۳۳ پروژه معادل ۱۰ درصد، سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با ۲۰۹ پروژه معادل ۹ درصد و سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با ۱۳۵ پروژه معادل ۵.۸ درصد در رتبه‌های پیشرو قرار دارند.

برای رتبه بندی استان‌ها بر اساس اعتبارات هزینه شده نیز رتبه اول به سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با ۱۹.۹۶۶ میلیارد ریال معادل ۹.۸ درصد، رتبه دوم به سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی با ۱۹.۳۳۴ میلیارد ریال معادل ۹.۵ درصد و رتبه سوم به سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با ۱۸.۴۰۳ میلیارد ریال معادل ۹.۱ درصد اختصاص می‌یابد.