تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3758599
شناسه : 3758599
تاریخ :
پهپاد چینی با حمل ۳ متریک تن بار پرواز کرد اقتصاد ایران: چین پهپادی را آزمایش کرده که می تواند ۳.۲ متریک تن بار را حمل کند و حداکثر سرعت آن ۳۰۸ کیلومتر برساعت است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، صنعت پهپادسازی چین در این اواخر شاهد رشدقابل توجهی بود و نقاط عطف مهمی دست یافت. چین در ۲۲ آگوست سال جاری میلادی به طور موفقیت آمیز پهپادی قادر به حمل ۳.۲ متریک تن بار را به طور آزمایشی به پرواز درآورد.

این هواپیمای بی سرنشین که SA۷۵۰U نام دارد، توسط شرکتی در ایالت هونان چین ابداع شده است. پرواز آزمایشی ۴۰ دقیقه طول کشید که نشان دهنده دستاوردی مهم در صنعت پهپاد سازی چین است.

به گفته کارشناسان این صنعت، پهپاد مذکور با قابلیت خارق العاده حمل بار خود می تواند لجستیک جهانی را دگرگون کند. شرکت Hunan Shanhe Huayu Aviation Technology پهپاد SA۷۵۰U را توسعه داده که می تواند با حداکثر بار ۷.۵ تن از زمین بلند شود. به همین دلیل وسیله نقلیه قادر است محموله های سنگین باری را به طور کارآمد جابه جا کند.

علاوه بر آن سرعت SA۷۵۰U نیز ۳۰۸ کیلومتربر ساعت اعلام شده است. پهپاد با چنین سرعتی می تواند مسافت های طولانی را طی کند و بسیاری از چالش های لجستیکی را حل کند.

همچنین پهپاد باری می تواند تا ارتفاع ۷۳۰۰ متری بالا برود و بنابراین فراتر از بیشتر موانع و شرایط آب وهوایی نامساعد پرواز کند. این امر سبب می شود در شرایط نامساعد عملکرد وسیله نقلیه بی سرنشین قابل اعتماد باشد.

یکی دیگر از ویژگی های SA۷۵۰U برد قابل توجه آن است. پهپاد مذکور می تواند مسافت ۲۲۰۰ کیلومتر را طی کند و بنابراین برای ارسال بار در فواصل طولانی مناسب است.