تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758587
شناسه : 3758587
تاریخ :
خاموشی‌های ناخواسته ناشی از افزایش بی سابقه دما در کشور است اقتصاد ایران: بندرعباس-مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: خاموشی‌های ناخواسته ناشی از افزایش بی سابقه دما و پایداری آن در کشور و افزایش تقاضای مصرف بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کریمی ضمن عذرخواهی از مشترکان به دلیل برخی خاموشی‌های ناخواسته و خارج از برنامه اظهار کرد: طی روزهای گذشته به علت استقرار گنبد گرمایی روی کشور و افزایش جهانی دما مصرف برق افزایش یافت و منجر به خاموشی‌های ناخواسته در برخی مناطق استان شد.

وی با اشاره به اینکه افزایش پیش بینی شده و برنامه ریزی شده مصرف حداکثر بین ۴ تا ۵ درصد در کشور بود، گفت: به دلیل گرمای غیر نرمال اوج مصرف تا ۸ درصد افزایش پیدا کرد که این اتفاق نا ترازی در تأمین برق را تشدید و منجر به برخی خاموشی‌های ناخواسته در کشور و استان هرمزگان شد.

کریمی بیان کرد: این افزایش دما و به تبع آن افزایش مصرف شبکه‌های برق و منابع تولید را با مشکلاتی مواجه کرد و آسیب دیدگی تجهیزات برق تشدید کرد که آثار آن در بروز برخی از این خاموشی‌ها بود.

این مقام مسؤول خاطر نشان کرد: افزایش بی سابقه دما در منطقه خاورمیانه سبب شده است تا برخی کشورها برای جبران کسری برق و حفظ پایداری شبکه، برق را برای ساعاتی از شبانه روز قطع کنند که ترکیه از جمله آنها است؛ هجوم شدید گرما در تابستان امسال به شکل‌گیری گنبد حرارتی بی‌سابقه در خاورمیانه منجر شده و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی متوسط دمای این منطقه از جهان نسبت به بلند مدت، میانگین تا ۳ درجه افزایش پیداکرده است.

کریمی عنوان کرد: این اتفاق بی‌سابقه شبکه‌های برق بیشتر کشورهای منطقه را با مشکلات جدی روبرو کرده و مستند به اخبار و اطلاعات موجود در کشورهایی مانند ترکیه، عربستان و کویت قطعی‌های گسترده برق اعمال شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان از مشترکان و شهروندان استان هرمزگان خواست تا در روزهای باقی‌مانده و تا پایان شهریور ماه همچنان صرفه جویی در مصرف برق و مدیریت مصرف را در اولویت قرار دهند.

وی اضافه کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که ما در تابستان با موج تازه‌ای از گرما مواجه خواهیم بود و افزایش دما مصرف بیشتر برق را به دنبال خواهد داشت، بنا بر این همچنان لازم است تا مشترکین با اولویت دادن به مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف برق صنعت برق استان را یاری کنند تا از این روزهای گرم باقی‌مانده سال نیز عبور کنیم.

کریمی برخی از راهکارهای مدیریت مصرف را یاد آور شد و تاکید کرد: با این‌حال شهروندان و مشترکان برق در مناطق مختلف استان هرمزگان نیز با صرفه‌جویی در مصرف برق و پایین آوردن مصرف خود به میزان ۱۵ درصد می‌توانند ضمن شرکت در پویش باانرژی وزارت نیرو و افزایش شانس خود برای بردن جوایزی مانند خودروی اتوماتیک، در پیشگیری از هدر رفت انرژی ارزشمند برق و قطعی‌های مکرر آن در نقاط مختلف این استان سهیم باشند.