تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3758575
شناسه : 3758575
تاریخ :
۱۰ مطالبه پرستاران از دولت اقتصاد ایران: وحید زمان‌زاده، رئیس شورای عالی نظام پرستاری، با ارسال نامه‌ای به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، خواستار اولویت قرار دادن حل مشکلات پرستاران به صورت اضطراری در دولت چهاردهم شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

وی در این نامه تأکید کرد که مطالبات به‌حق پرستاران طی سال‌های اخیر علی‌رغم توصیه‌های رهبری و نهادهای امنیتی نادیده گرفته شده است. این بی‌توجهی‌ها منجر به بحران‌هایی شده که در شکل اعتصابات و تجمعات اخیر خود را نشان داده است.به گزارش سلامت نیوز وحید زمان زاده رئیس شورای عالی نظام پرستاری، در نامه‌ای به رئیس جمهور از وی خواست حل مشکلات پرستاران به صورت اضطراری در اولویت دولت چهاردهم قرار بگیرد.

در متن نامه رئیس شورای عالی نظام پرستاری به مسعود پزشکیان آمده است: همان طوری که اطلاع دارید موضوع مطالبات به حق و بر زمین مانده قشر دلسوز و پرستاری، در طول سالیان اخیر به رغم توصیه‌های رهبری نهادهای امنیتی و نهادهای حرفه‌ای و صنفی پرستاری مورد توجه جدی قرار نگرفت و باعث گردید این دمل چرکی سر باز کرده و خود را به شکل اعتصابات و تجمعات اخیر نشان داده است.

رجاء واثق دارم که این مطالبات با مدیریت دلسوزی و منش علی گونه حضرتعالی قابل تحقق است. لذا درخواست دارم مشکلات جامعه پرستاری به شکل اضطرار حتی قبل از تشکیل کابینه مورد توجه جدی قرار گیرد. دخالت مستقیم آن مقام عالی، قطعاً روزنه امیدی را در جامعه پرستاری ایجاد خواهد کرد.

اهم مطالبات شورای عالی نظام پرستاری

۱. استخدام نیروی انسانی تا رسیدن به استاندارد نسبت تخت به پرستار ۱ به ۱.۸

۲. بازبینی دستورالعمل قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری

۳. اصلاح فرمول محاسبه اضافه کاری متناسب با شأن پرستاران و شرایط کاری

۴. حذف کسر مالیات از حقوق پرستاران

۵. تأمین امنیت پرستاران در مراکز درمانی

۶. تأمین اعتبارات لازم برای اجرای بخشنامه رفاهیات برای پرستاران

۷. محسوب شدن پرستاری به عنوان مشاغل سخت و زیان آور

۸. حذف اضافه کاری اجباری

۹. تصویب فوق العاده خاص پرستاری

۱۰- اصلاح آئین نامه اجرایی ارتقا بهره وری پرستاران

در خاتمه شورای‌عالی سازمان نظام پرستاری آمادگی خود را در همراهی دولت در حل مشکلات نظام سلامت و پرستاران اعلام می‌دارد.