تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758557
شناسه : 3758557
تاریخ :
جراحی سنگ حالب به روش پیشرفته لاپاراسکوپی دربیمارستان امام رضا(ع) اقتصاد ایران: کرمانشاه- سرپرست مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا(ع) از عمل جراحی سنگ حالب(پروگزیمال) به روش پیشرفته لاپاراسکوپی در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) کرمانشاه برای نخستین بار خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد جواد نادر سپاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عمل جراحی سنگ «حالب» یا همان «پروگزیمال» به روش پیشرفته لاپاراسکوپی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه برای نخستین بار در غرب کشور انجام شد.

وی افزود: با انجام این نوع عمل جراحی در بیمارستان امام‌رضا (ع) که یک مرکز دولتی محسوب می‌شود، دیگر نیاز نیست همشهریان گرامی به خارج از استان مراجعه کنند و از صرف هزینه‌های گزاف در مراکز خصوصی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

سرپرست مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا (ع) تصریح کرد: ین بیمار با شکایت سنگ حالب پروگزیمال که در مرکز دیگر دارای جراحی آندوسکوپی ناموفق بوده به بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه می‌کند و با توجه به محل دشوار سنگ و ناموفق بودن روش آندوسکوپی، می‌بایست به روش باز درمان جراحی می‌شد که برش بزرگ در این نوع عمل با عوارض زیادی همراه است و درمان نکردن سنگ هم باعث از کار افتادن کلیه می‌شود.

سپاهی در پایان خاطر نشان کرد: اما در این عمل به روش لاپاروسکوپی، با دو برش بسیار کوچک حدود ۲ سانت و عوارض خیلی کم باعث بازگشت عملکرد کلیه بیمار خواهد شد.