تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758551
شناسه : 3758551
تاریخ :
کسب سه گواهی استانی برنامه ایمنی آب در شهرهای استان زنجان اقتصاد ایران: زنجان- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: شهرهای قیدار و زرین آباد و روستای دیزج آباد در شهرستان زنجان موفق به دریافت سه گواهی نامه استانی برنامه ایمنی آب شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نادرخانی اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در راستای اجرای بند هفتم سند راهبردی ملی بهبود کیفیت آب شرب، مصوب هیأت وزیران، با توجه به ابلاغیه شرکت مهندسی آبفای کشور جهت اجرای برنامه ایمنی آب در دو شهر و یک روستا، اجرای برنامه ایمنی آب آغاز و با تشکیل تیم تخصصی منسجم متشکل از سازمان‌های مسؤول و تأثیرگذار در کمیت و کیفیت آب موفق به اجرای ۱۰ گام کامل برنامه ایمنی آب بر اساس مدیریت ریسک شد.

وی افزود: این طرح با هدف تضمین کیفیت آب از حوضه آبزیر تا نقطه مصرف به عنوان یک سیاست راهبردی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان بیان کرد: مؤثرترین روش جهت تضمین کیفیت یک سیستم تأمین آب آشامیدنی، استفاده از راهکار ارزیابی جامع ریسک و مدیریت آن است به طوری که تمام مراحل تأمین آب از حوضه آبریز تا مصرف کننده را شامل شود.

وی دیگر هدف اجرای این برنامه را تغییر رویکرد کنترل کیفیت آب از «پایش در نقطه مصرف» به «شناسایی و مدیریت ریسک ها» عنوان کرده و اظهار داشت: با اجرای این برنامه و با شناسایی، اولویت بندی و اجرای اقدامات کنترلی از حوضه آبریز تا نقطه مصرف، از آلودگی آب جلوگیری به عمل آمده و کیفیت آب تا حد امکان تضمین می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در همین راستا به دنبال خود اظهاری کمیته فنی برنامه ایمنی آب استان و ممیزی و راستی آزمایی کمیته ممیزی شرکت مهندسی آبفای کشور، شرکت آبفای زنجان در اجرای برنامه «ایمنی آب در سه سامانه تأمین آب آشامیدنی شهرهای قیدار و زرین آباد و روستای دیزج آباد» با کسب امتیاز لازم مورد پذیرش قرار گرفت و موفق به دریافت گواهی استانی برنامه ایمنی آب از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان زنجان شد.

نادرخانی افزود: با اجرای این برنامه، اقدامات شاخصی نظیر تهیه نقشه‌های جانمایی همه مخاطرات ناشی از فعالیت‌های کشاورزی، شهری، بهداشتی، صنعتی و نفتی از حوضه آبریز تا نقطه مصرف به انجام رسید و علاوه بر این، برنامه‌های بهبود و ارتقا و پایش اقدامات کنترلی موجود در راستای کاهش این مخاطرات انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به چشم انداز شرکت جهت پیشبرد برنامه در راستای اجرایی نمودن در کل استان و تضمین کیفیت آب شرب تأمین شده، این برنامه در دو شهر و یک روستای دیگر استان نیز در سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد.