تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758550
شناسه : 3758550
تاریخ :
۵۵۰۰ زائر حسینی از خدمات هلال احمر خوزستان استفاده کردند اقتصاد ایران: اهواز- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: پنج هزار و ۵۰۰ زائر حسینی از آغاز طرح امداد و نجات اربعین حسینی تا کنون در مرزهای شلمچه و چذابه از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیرعباس نجفی شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه خدمات رسانی هلال احمر استان در ایام اربعین امسال در جمع خبرنگاران بیان کرد: همچنین در این مدت ۴۹ مصدوم سوانح رانندگی توسط عوامل و امدادگران هلال احمر خوزستان برای ادامه درمان از خاک عراق به استان منتقل شدند.

وی گفت: ۱۲ نفر مصدوم از مرز چذابه و ۳۷ نفر دیگر نیز از مرز شلمچه به ایران انتقال و توسط نجاتگران مستقر در ۲ قرارگاه عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خدمات درمانی دریافت کردند.

نجفی با اشاره به وجود پنج مبدا ورودی زائران به استان خوزستان، اظهار کرد: در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه ۲۴ پایگاه امدادونجات، ۱۵ پست موقت و ۲ قرارگاه عملیاتی امدادونجات در ۲ مرز شلمچه و چذابه با ۸۰۰ امدادگر و نجاتگر آماده خدمت رسانی به زائرین اباعبدالله حسین (ع) هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: ۱۷۰ خودروی امدادی، ۲ فروند بالگرد و ۲ خودروی ارتباطات در مرزهای چذابه و شلمچه برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی (ع) فعال هستند.

وی با بیان اینکه عوامل امداد و نجات هلال احمر استان تا پایان طرح اربعین به زائران خدمات ارائه می‌کنند اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان آمادگی لازم را دارد تا با تمام ظرفیت تا بازگشت آخرین زائر عتبات عالیات خدمات رسانی کند.