تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758527
شناسه : 3758527
تاریخ :
مددجویان نهادهای حمایتی استان سمنان خانه‌دار می‌شوند اقتصاد ایران: سمنان- معاون عمرانی استاندار سمنان از اختصاص زمین به مددجویان نهاد های حمایتی در این استان خبر داد و گفت: این افراد در قالب نهضت ملی مسکن، خانه دار خواهند شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، از تلاش دولت برای خانه دار کردن اقشار کمتر برخوردار و همچنین تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد خبر داد و بیان کرد: با توجه به تفاهمی که بین کمیته امداد و بسیج سازندگی منعقد شده، مقرر شده که زمین در استان سمنان به واجدان شرایط داده شود.

وی درباره روند ساخت هم توضیح داد: بعد از اعطای زمین، بسیج سازندگی به عنوان پیمانکار به ویژه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با آورده‌ای که کمیته امداد و متقاضی تأمین می‌کند به صورت یکجا خانه‌ها را بسازد تا تحویل متقاضیان شود.

معاون عمرانی استاندار سمنان از مصوبه شورای مسکن استان درباره این طرح خبر داد و بیان کرد: در استان مصوب شده که به تفکیک شهرها، اراضی در اختیار کمیته امداد قرار گیرد تا مراحل آن طی شود.

حمیدی با بیان اینکه اختصاص زمین از سوی کمیته امداد بعد از امضای متقاضیان به صورت حضوری، ممکن خواهد شد، ابراز کرد: حتماً متقاضیان تخصیص زمین در مجموعه کمیته امداد می‌بایست راساً و شخصاً حضور یابند.

وی با بیان اینکه روند ساخت دیگر طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز در استان به خوبی در حال طی شدن است، افزود: تکمیل زیرساخت‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان با اولویت بخش‌هایی که زودتر قابل افتتاح هستند، از دیگر مسائلی است که در استان سمنان پیگیری و اعتبارات آن نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی تأمین شده است.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه ادارات آب، برق و گاز موظف شده‌اند که زیرساخت‌ها را در نهضت ملی مسکن استان شروع کنند، گفت: اولویت تحویل این طرح‌ها از سوی وزارت راه و شهرسازی بر حسب پیشرفت پروژه‌ها ابلاغ خواهد شد تا خانه‌های مردم در زمان تحویل و افتتاح، مشکل زیرساخت نداشته باشد.

حمیدی با بیان اینکه این کار یک انسجام خوبی را در زمینه یکپارچگی تأمین زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در استان سمنان می‌بخشد و در نتیجه پروژه‌های که قابل بهره برداری خواهند بود، معطل تأمین زیرساخت‌ها نخواهند شد، گفت: ۲۱ هزار و ۱۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در ۲۱ شهر و تعدادی روستای استان در دست اجرا قرار دارد.