تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3758498
شناسه : 3758498
تاریخ :
درخواست استرداد کلاهبرداران و مجرمان/توسعه همکاری‌های حقوقی اقتصاد ایران: معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت:تعدادی از کلاهبرداران و مجرمان به اسپانیا متواری شده‌اند و ما درخواست استرداد آنها را داریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، «آنتونیو سانچس بندیتو گاسپار»، سفیر اسپانیا در ایران با «کاظم غریب آبادی»، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

غریب آبادی در این دیدار، ضمن اعلام آمادگی برای تقویت تعاملات و گسترش روابط و همکاری‌های حقوقی- قضائی و حقوق بشری با اسپانیا، گفت: گفت‌وگوی‌های تخصصی حقوق بشری و تبادل تجربیات حقوقی قضائی میان هیأت‌ها و نظام‌های قضائی دو کشور، می‌تواند علاوه بر توسعه همه‌جانبه روابط، به اتباع دو کشور نیز کمک قابل توجهی کند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در این دیدار همچنین همکاری در حوزه استرداد مجرمین را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تعداد معدودی از کلاهبرداران و مجرمان به اسپانیا متواری شده‌اند و ما درخواست استرداد آنها را داریم. اسپانیا نباید به یک پناهگاه امن برای مجرمان و کلاهبرداران تبدیل شود.

سفیر اسپانیا نیز در این دیدار ضمن استقبال از پیشنهاد معاون رئیس قوه قضائیه برای تبادل تجربیات حقوقی و قضائی و حقوق بشری، اظهار داشت: مواضع و درخواست‌های ایران در حوزه استرداد مجرمین را به مادرید منعکس و پیگیری خواهد کرد.