تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3758489
شناسه : 3758489
تاریخ :
تقدیر مخبر از دولت و ملت عراق برای میزبانی زائران اربعین اقتصاد ایران: سرپرست سابق ریاست جمهوری در دیدار نخست وزیر عراق از تلاش های دولت و ملت این کشور در میزبانی از زوار اربعین تقدیر و تشکر کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرپرست سابق ریاست جمهوری کشورمان در دیدار نخست وزیر عراق از تلاش‌های دولت و ملت این کشور در میزبانی از زوار اربعین تقدیر و تشکر کرد.

مخبر: زیرساخت‌های مناسبی برای این سفر در سال‌های اخیر فراهم شده است

محمد مخبر در این دیدار که امروز جمعه در حاشیه حضور وی در راهپیمایی اربعین و در بغداد برگزار شد، خطاب به محمد شیاع السودانی گفت: خدمات و تلاش‌های صورت گرفته برای زائران اربعین کاملاً مشهود است و در طول سال‌های اخیر تدارک خوب و زیرساخت‌های مناسبی برای این سفر فراهم شده است.

وی با اشاره به سطح روابط فی‌مابین ما بین تهران و بغداد، این تعاملات را استراتژیک و راهبردی خواند و گفت: بسیاری از موانع و مشکلات در حوزه همکاری‌های اقتصادی و فعالیت بخش خصوصی دو کشور به ویژه با پیگیری‌های شخص آقای سودانی مرتفع شده اما همچنان زمینه‌های جدید بسیاری برای تعمیق این روابط وجود دارد.

السودانی: مواضع مشترک تهران و بغداد باید در تمام تحولات بین‌المللی و منطقه مؤثر واقع شود

سرپرست سابق ریاست جمهوری همچنین با اشاره به مواضع خوب عراق در خصوص غزه گفت: موضوع فلسطین امروز از یک مساله در داخل دنیای اسلام به یک موضوع جهانی تبدیل شده که همه وجدان‌های آگاه و بیدار را در جهان جریحه‌دار کرده است.

نخست وزیر عراق نیز در این دیدار خطاب به دکتر مخبر گفت: نقش و تأثیرگذاری شخص جنابعالی در توسعه روابط فی‌مابین دو کشور کاملاً مشهود است و بسیاری از مسائل و مشکلات را شما در جلسات و ملاقات‌ها پیگیری کرده و به سرانجام رساندید.

محمد شیاع السودانی افزود: برای دولت و ملت عراق ارائه خدمت به زائرین اربعین حسینی یک نعمت است و ما نیز از زحمات و ارائه امکانات و تسهیلات به ویژه در حوزه‌های خدماتی، پزشکی و … به این زوار از سوی جمهوری اسلامی تشکر می‌کنیم.

وی مواضع مشترک ایران و عراق در موضوع فلسطین را ارزشمند و راهگشا دانست که با استمرار باید در تمام تحولات بین‌المللی و منطقه مؤثر واقع شود.

نخست وزیر عراق همچنین انتخاب دکتر مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که شاهد استحکام روابط میان تهران و بغداد از جمله در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی باشیم.

وی اقدامات رژیم صهیونیستی در عملیات‌های ترور در سوریه و نیز شهادت اسماعیل هنیه در تهران را نشان دهنده عمق دشمنی اسرائیل و نیز موید مسئولیت و نقش جمهوری اسلامی در منطقه دانست.