تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758479
شناسه : 3758479
تاریخ :
آفت «سنک» در ۴ شهرستان خراسان رضوی مشاهده شد اقتصاد ایران: مشهد- سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: آفت حشره سنک که نوعی آفت گیاهی است در چهار شهرستان سرخس، صالح آباد، گلبهار و مشهد مشاهده شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسی نیشابوری اظهار کرد: آفت حشره سنک شب‌ها در اطراف منابع نوری مشاهده می‌شود که ممکن است باعث نگرانی شهروندان شده باشد اما در حقیقت محل زندگی اصلی این حشره گیاهان و در اکوسیستم طبیعی بوده و زندگی آن وابسته به گیاهان است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی امسال و بارندگی‌های مناسب در طبیعت شرایط تکثیر این حشره فراهم شده و اکنون با جمعیت زیاد ظاهر شده است از طرفی وجود نور سفید در سطح شهر موجب جذب این حشره به سمت نور شده است لذا در سطح شهر فراگیر شده اند به همین دلیل توصیه می‌شود در منازل و معابر از نور زرد استفاده شود.

وی گفت: زندگی این سنک وابسته به زندگی انسان نیست و نیش نمی‌زند و همچنین بیماری از طریق این حشره منتقل نمی‌شود و وجود آن برای انسان کاملاً بی خطر است.

عباسی افزود: برای از بین بردن این حشره در شهرها در حوزه اداری مرتبط برنامه ریزی خواهد شد و شهروندان خونسردی خود را در این زمینه حفظ و در اقدام اولیه با نصب توری برای درب و پنجره و همچنین بستن منافذ و درزهای ورودی برای محل‌های مسکونی از ورود حشره به داخل منازل جلوگیری کنند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: تا اطلاع ثانوی به هیچ وجه استفاده از سموم برای مقابله با این حشره توصیه نمی‌شود و سمپاشی باید با ملاحظات و شیوه‌های خاص انجام شود.