تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758478
شناسه : 3758478
تاریخ :
۳۵ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در بیضاء تخریب شد اقتصاد ایران: بیضاء- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء از قلع و قمع ۳۵ بنای غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستاهای شاه قطب الدین، تنگ خیاره، برکه، دنجان و ملوسجان این شهرستان با دستور قضایی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، صدیقه مویدی گفت: با اجرای این حکم در تاریخ ۳۰ مرداد ماه سال جاری، ۷۴ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی این شهرستان آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه تخریب این ساخت و سازها با اجرای احکام کیفری قطعیت یافته و برابر تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی قلع و قمع شد، ادامه داد: در این عملیات تعداد یک دستگاه لودر سنگین مورد استفاده قرار گرفت و اجرای آن با هماهنگی دستگاه‌های متولی از ساعت ۴ بامداد تا ۱۲ ظهر به طول انجامید.

مویدی افزود: این موارد شامل ۳۱ قطعه باغ شهر، ۲ مورد فنس کشی، یک مورد اتاقک نگهبانی غیرمجاز، یک مورد سوله و ساختمان غیرمجاز که به دلیل تخلف از شرایط تغییر کاربری احداث شده بود با دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی تخریب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی متولی تأمین امنیت غذایی مردم و مجری اجرای قانون حفظ کاربری اراضی است، اظهار کرد: به‌منظور اجرای قانون با هرگونه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در خارج از حریم شهرها و طرح‌های هادی روستایی برخورد قاطع می‌شود.

وی تصریح کرد: گزارش‌های مردمی از طریق سامانه ۱۳۱ اخذ و در سریع‌ترین زمان از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی جلوگیری می‌شود.