تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3758446
شناسه : 3758446
تاریخ :
انتقاد تند از برخورد‌های رادیکالی با پزشکیان اقتصاد ایران: روزنامه شرق در مطلبی از برخورد‌های رادیکالی با پزشکیان انتقاد کرد و مخالفان انتخابات را در حال حاضر داعیه‌دار جمهوریت دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

روزنامه شرق در مطلبی از برخورد‌های رادیکالی با پزشکیان انتقاد کرد و مخالفان انتخابات را در حال حاضر داعیه‌دار جمهوریت دانست.

این روزنامه نوشت:

مسعود پزشکیان؛ پیروز گفتمان وفاق ملی این روزها مورد آماج حملات مخالفانش است، خارج‌نشینانی که انتخابات را فرمایشی می‌دانستند و رئیس‌جمهور را از پیش تعیین‌شده، امروز در مقام حمایت از «جمهوریت‌» نظام ظاهر می‌شوند و می‌گویند که چرا کابینه با شور و مشورت و خرد جمعی و جلب نظر ارکان حاکمیتی نهایی شده و رادیکال‌های داخلی هم با بهانه قراردادن مبانی مشورت‌پذیری رئیس‌جمهوری بر او می‌تازند که چرا این حقیقت را در جلسه علنی بر زبان رانده است.

اما اکنون سؤال مهم این است که آیا «جمهوریت» در ایران با چالشی سخت مواجه شده است؟ مگر نه اینکه کابینه همه دولت‌های قبل با دریافت استعلام‌های معمول و جلب نظرهای حاکمیتی نهایی می‌شدند؛ آیا آن زمان جمهوریت تعریف دیگری داشته؟ اینکه رئیس‌جمهور مطابق وعده همیشگی، صادقانه هرآنچه به تصمیم نهایی کمک کرده و منجر به معرفی کابینه شده را با مردم در میان گذاشته، خلاف ‌جمهوریت است یا منتقدان در حال ترسیم فهم ‌نادرستی از بنیادهای اصلی جمهوریت با پروپاگاندای رسانه‌ای هستند؟