تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758319
شناسه : 3758319
تاریخ :
جاده‌ اهواز - خرمشهر ۴ بانده شود/ لزوم افزایش سفر دریایی اربعین اقتصاد ایران: شلمچه - وزیر کشور گفت: اغلب زائران اربعین حسینی از جاده اهواز - خرمشهر تردد می‌کنند که لازم است این جاده، چهار بانده شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر مؤمنی جمعه شب در جلسه با فرماندهان انتظامی و مرزی کشور و مسؤولان استان خوزستان در پایانه مرزی شلمچه اظهار کرد: به استاندار خوزستان، همکارانشان و قرارگاه اربعین خوزستان خداقوت می گویم، تلاش‌های بسیار زیادی داشتند. بنده حدود چهار سال به این استان نیامده بودم و توفیق نداشتم از این منطقه بازدید داشته باشم اما امروز که بازدید داشتم تفاوت واقعاً محسوس بود که به آنها دست مریزاد می گویم.

وزیر کشور با بیان اینکه آمدن من تنها برای خداقوت بوده است تصریح کرد: کارها همه انجام شده و زحمت‌ها کشیده شده بود. آمدم تا برای شروع کار روحیه بگیریم و همه این خدمات ذخیره آخرت ما خواهد شد.

وی گفت: فراجا سهم بسیار مهمی در برقراری نظم و انضباط برای سهولت در تردد زائران اربعین حسینی داشته و دارد. نسبت به سال‌های قبل ارتقای بسیار خوبی داشته و اکنون همه فرماندهان و بزرگان نیروی انتظامی در تمام مرزهای کشور حضور دارند.

وزیر کشور با بیان اینکه موضوع مواد مخدر خیلی بهتر شده است، اظهار کرد: در کشور عراق تفاوتی وجود دارد، براساس شیوه نامه جهانی برخی از داروها باید در دسترس برخی از افراد باشد که از نظر سازمان ملل مشکلی ندارد و جرم نیست اما قوانین داخلی عراق این چنین است.

وی اضافه کرد: در جلسه اجلاس منطقه‌ای که سال گذشته برگزار شد توصیه سازمان ملل این بود که این تسهیلات فراهم شود، با تمهیداتی که پیش بینی شده بود امسال مشکلات خاصی وجود نداشت ان شاءالله سال‌های بعد بهتر هم خواهد شد.

وزیر کشور با اعلام اینکه نکاتی که در جلسه مطرح شد، عنوان کرد: آن بخش که به ما برمی گردد پیگیری می‌کنیم و بخشی که باید در هیأت دولت مطرح شود حتماً به عنوان نماینده شما پیگیری خواهیم کرد.

مؤمنی بیان کرد: در خصوص راه آهن شلمچه به کربلا باید تلاش کنیم در اولویت قرار گیرد. همچنین مسیر دریایی خرمشهر به بصره که امسال تا حدی عملیاتی شد نیز باید تقویت شود.

وی در مورد جاده خرمشهر - اهواز تصریح کرد: گفته‌ها درست است و بیشتر تردد اربعین از این جاده است، البته جاده آبادان نیز وجود دارد اما استقبال از جاده خرمشهر بیشتر است لذا با تمام توان چهار بانده شدن آن را پیگیری می‌کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: همچین جاده امام رضا (ع) نیز از اولویت‌هایی است که بخشی از آن به حوزه وزارت کشور مربوط است و بخشی را در هیأت دولت پیگیری می‌کنیم.

مؤمنی ضمن قدردانی از مسؤولان و دست اندکاران عراق گفت: افراد خاطرشان است در این منطقه وجب به وجب می‌جنگیدیم و تصور روزی که چند میلیون نفر عبور کنند نبوده اما اکنون میلیون‌ها نفر مثل تردد درون کشوری به عراق می‌روند و برمی گردند.

وی افزود: اربعین بین ملت ایران و عراق پیوند عمیق و ناگسستنی است که هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را جدا کند. به همین میزان پیوندها بین مسؤولان ایران و عراق نیز تقویت شده است.

وزیر کشور اظهار کرد: از اقداماتی که امسال انجام شد این بوده که در هر مرز نماینده‌ای تام الاختیار مستقر شده که موضوعات را پیگیری می‌کند و ان‌شاءالله آن هم برای سال‌های آتی تقویت شود تا بتوانیم به زائرانی که با عشق و علاقه می آیند خدمت کنیم.

مؤمنی گفت: با وجود گرمای بالای ۵۰ درجه مردم می آیند و در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند ان شاءالله ما هم بتوانیم وظایفمان را انجام دهیم.

وی عنوان کرد: سایه بان هایی که انجام شده خوب بود آن بخش‌هایی که موقت بود تلاش شود تا برای سال‌های آینده دائمی شود.

وزیر کشور ضمن قدردانی از قرارگاه‌های استانی ۲ مرز شلمچه و چذابه، بیان کرد: پس از تمام شدن کار، حتماً حوزه‌های کاری ارزیابی شود، البته این کار هر ساله صورت می‌گیرد و در دستور کار است اما از آن جایی که هرچه تلاش شود اما باز هم نقاط قوت و ضعفی وجود دارد لذا تاکید دارم این کار انجام شود تا نقاط قوت، تقویت و نقاط ضعف برطرف شود که حداقل نقاط ضعف امسال برای سال آینده وجود نداشته باشد.

مؤمنی با بیان اینکه جلسات اربعین به صورت متناوب برگزار شود، اظهار کرد: حتماً این جلسات در استان برگزار شود و اگر نیاز بود ما از مرکز در این جلسات حضور پیدا خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: در بازدیدی که داشتیم تلاش موکب ها و گروه‌های مردمی مشهود بود که از همه آنها تشکر می‌کنم.