تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758264
شناسه : 3758264
تاریخ :
۱۳۸ هزار و ۷۶۰ فرصت شغلی در آذربایجان شرقی ایجاد شد اقتصاد ایران: تبریز-سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به عملکرد سه ساله دولت سیزدهم در استان ، گفت: در این دولت ۱۳۸ هزار و ۷۶۰ فرصت شغلی جدید در این استان ایجاد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، تراب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: راهبرد اصلی دولت سیزدهم در راستای دولت قوی و ایران قوی، تقویت شاخصه‌های اقتصادی، ایجاد اشتعال، رشد تولید، بهبود فضای کسب و کار، احیای واحدهای تولیدی راکد و اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود.

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم در این راستا به جای شروع پروژه‌های جدید به دنبال تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه‌های مختلف عمرانی و خدماتی مانند سدسازی، آبرسانی، راه سازی، مدرسه سازی، ایجاد مراکز خدماتی و احیای واحدهایی بود که ناقص مانده بودند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: دولت سیزدهم، ۷۰۲ واحد صنعتی و تولیدی راکد استان در حوزه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی را احیا و به چرخه تولید و خدمت بازگرداند.

محمدی، اجرای ۴۵ کیلومتر خط ریلی در مسیر میانه - خاوران با صرف ۱۵ هزار میلیارد ریال و کاهش حدود پنج ساعته مسیر تهران _ تبریز، تکمیل سد قزقلعه سی و بهره برداری از سد خداآفرین را از جمله اقدامات دولت در این استان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی دارای پنج هزار و ۳۷۵ واحد صنعتی و معدنی است، یادآور شد: هم اکنون یک هزار و ۳۹۷ طرح با اعتبار ۵۶۰ هزار میلیارد ریال در حال اجراست که تعدادی از آنها تکمیل و آماده بهره بردای است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به سرمایه گذاری ۲۱۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و دولتی در بخش صنعت استان، گفت: با این میزان سرمایه گذاری، استان در این بخش در رده‌های اول کشوری قرار گرفته است.

محمدی، میزان سرمایه گذاری خارجی در استان در دولت سیزدهم را ۲۸۷ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: با این میزان سرمایه گذاری خارجی، ۲۷ طرح مهم در دست اجراست که تاکنون ۸۱ میلیون دلار برای اجرای این طرح‌ها جذب شده است.

وی مهمترین سرمایه گذاری در استان را در مجموعه مس سونگون اعلام کرد و یادآور شد: با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریالی در این مجموعه، هم اکنون تولید شمش مس در این واحد صنعتی آغاز شده و فرآیندهای دیگر آن در منطقه ورزقان برای افزایش ارزش افزوده در استان شروع می‌شود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه میزان اشتغال در بخش صنعت در این استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۷ هزار نفر بود، گفت: در دولت سیزدهم نرخ بیکاری با کاهش چهار دهم درصدی در استان از ۷.۸ به ۷.۴ درصد رسید.

محمدی، با اشاره به کسب رتبه سوم کشوری آذربایجان شرقی در اعطای مجوزهای توسعه واحدهای صنعتی، افزود: در دولت سیزدهم تولید گوشت مرغ در این استان سالانه ۱۲ درصد، تولید گوشت ماهی ۱۱.۶ درصد و تولید گوشت قرمز ۴.۴ درصد افزایش یافت. وی یادآور شد: ارزش افزوده بخش معدن در این استان در دولت سیزدهم از ۱.۵ درصد به ۱۵ درصد رسید و صدور مجوز ایجاد ۲۴۰ هتل و مجتمع تفریحی با سرمایه گذاری ۲۱۰ هزار میلیارد تومانی از سوی بخش خصوصی و دولتی را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در این استان است.