تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3758199
شناسه : 3758199
تاریخ :
بازگشت ۶۲ درصدی زائرین اربعین حسینی به کشور اقتصاد ایران: جانشین پلیس راهور فراجا از بازگشت ۶۲درصدی زائرین اربعین حسینی به کشور خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار حسن مومنی جانشین رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به تردد زائرین اربعین حسینی گفت: شب گذشته (اول شهریور) از پر تردد ترین شب سفرهای اربعینی بود و از ساعت 12 شب گذشته، بیش از 194 هزار نفر وارد کشورمان شده‌اند که 100 هزار نفر از این تعداد، تنها از مرز مهران بازگشته‌اند.

وی افزود: تاکنون حدود 62 درصداز زائرین اربعین حسینی به کشور بازگشته اند و 38 درصد در خاک عراق هستند که نشان دهنده این است که زائرین عزیز مدیریت زمان سفر را به خوبی انجام دادند.

جانشین پلیس راهور فراجا گفت: سال گذشته حدود 40 درصد از تصادفات سفرهای اربعینی به دلیل عدم توجه به جلو بود که امسال این میزان به 47 درصد رسیده که ناشی ازخستگی و خواب آلودگی و استفاده از تلفن همراه است که امیدواریم رانندگان عزیز توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

وی با اشاره به نگرانی های پلیس از موج بازگشت‌ زائرین ، افزود: نگرانی جدی ما، درباره مسیرهای بازگشت است؛ زیرا رانندگان خسته و خواب آلود هستند که این مسائل می‌تواند باعث تصادفات بسیار خطرناک شود. به همین دلیل از رانندگان درخواست می‌کنیم حتما قبل و حین سفر، استراحت کافی داشته باشند و خانواده‌ها نیز این مسائل را حتما گوشزد کنند.

سردار مومنی اضافه کرد : سفر اربعین، سفری از نظر جسمی خسته کننده است. در این سفر عواملی مانند پیاده روی‌های طولانی، گرمای شدید و بعضا اسکان نامناسب باعث خستگی دوچندان زائران می شود؛ بنابراین باید استراحت کافی را هموطنان مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/