تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3758189
شناسه : 3758189
تاریخ :
ظاهراً اپل حساب ویژه‌ای روی مدل‌های پرو آیفون ۱۶ باز کرده است اقتصاد ایران: مطابق گزارشی از زنجیره‌ی تأمین، اپل انتظار دارد که دو سوم از فروش گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۶ به مدل‌های پرو اختصاص یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بر اساس گزارشی جدید به نقل از زنجیره‌ی تأمین، اپل سفارش عمده‌ای برای قطعات آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس ثبت کرده است و این موضوع نشان می‌دهد که غول آمریکایی، حساب ویژه‌ای روی فروش مدل‌های پرو باز کرده است.

به‌طور دقیق‌تر، اپل پیش‌بینی می‌کند که دو سوم فروش خانواده‌ی آیفون ۱۶ به یکی از دو مدل پرو یا پرو مکس اختصاص یابد.

لنز پریسکوپی صرفاً در آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده می‌شود، با این‌حال امسال شاهد ورود آن به مدل پرو نیز خواهیم بود. منابع زنجیره‌ی تأمین به وب‌سایت کره‌ای The Elec گفته‌اند که اپل اخیرا سفارش زیادی برای لنز پریسکوپی ثبت کرده است.

اپل معمولاً سفارش قطعات را بین شرکت‌های مختلف تقسیم می‌کند تا زنجیره‌ی تأمین باثباتی داشته باشد؛ اما در این نمونه، شرکت ال‌جی اینوتک (زیرمجموعه‌ی ال‌جی الکترونیکس) به تأمین‌کننده‌ی انحصاری ماژول پریسکوپی تبدیل شده است. لنز پریسکوپی دست‌یابی به بزرگ‌نمایی اپتیکال (بدون افت کیفیت) چشمگیر را ممکن می‌کند.

مقاله‌های مرتبط
  • دوربین آیفون ۱۶ پرو احتمالا زوم ۵ برابری بدون افت کیفیت خواهد داشت
  • اپل در سال ۲۰۲۴ آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس را به لنز پریسکوپی مجهز می‌کند

به ادعای منابع آگاه، سفارش فعلی اپل حدود ۷۰ درصد از کل آمار فروش پیش‌بینی‌شده برای آیفون‌های جدید را شامل می‌شود. مطابق آمار فاش‌شده، اپل می‌خواهد تا پایان امسال ۹۰٫۱ میلیون دستگاه از سری آیفون ۱۶ را تولید کند که شامل ۲۴٫۵ میلیون دستگاه از مدل عادی، ۵٫۸ میلیون دستگاه از مدل پلاس، ۲۶٫۶ میلیون دستگاه از مدل پرو و ۳۳٫۲ میلیون دستگاه از مدل پرو مکس می‌شود.

احتمالاً اپل بعداً شرکت‌های دیگری مثل کاول یا فاکسکان را نیز وارد زنجیره‌ی تأمین لنز پریسکوپی آیفون خواهد کرد.