تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758164
شناسه : 3758164
تاریخ :
چذابه گذرگاهی امن و آرام برای تردد زائران اربعین است اقتصاد ایران: چذابه _ فرمانده قرارگاه اربعین مرز چذابه گفت: امروز پایانه مرزی چذابه به عنوان یک پایانه امن و آرام در کل ایران معرفی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی ظهر امروز جمعه در حاشیه بازدید فرمانده مرز شیب عراق، به همراه معاون استانداری میسان و نماینده حشدالشعبی این کشور از آخرین وضعیت تردد زوار در پایانه مرزی چذابه ایران اظهار کرد: با تعامل خوبی که امسال برقرار شد و زحماتی که نمایندگان عراقی داشتند امروز شاهد هستیم که پایانه مرزی چذابه به عنوان یک پایانه امن و آرام در کل ایران معرفی شده است و زائر تمایل پیدا کرده به کربلا مشرف شود.

فرمانده قرارگاه اربعین مرز چذابه گفت: اگر تا این لحظه پایانه‌های دیگر را رصد کنید اکثراً خروجی شأن نزولی است در حالی که چذابه با همان شدت و حدت زائر برای زیارت می‌رود و مطمئناً از ثواب زیارت زائران همه شما سهیم خواهید بود.

وی عنوان کرد: این باعث می‌شود که جهان اسلام ما پیوسته و یکپارچه برای ظهور آقا امام زمان (عج) آماده شود.

فرمانده قرارگاه اربعین مرز چذابه با بیان اینکه ایجاد بستر امن برای زائرانی که قصد سفر کربلا دارند یکی از تکالیفی است که مقام معظم رهبری برای ما در بحث اربعین مشخص کردند، تصریح کرد: به همین دلیل از تمامی مبادی ورودی کشور تا خروجی که پایانه‌ها هستند همه افراد امنیتی ما در سطوح و رده‌های مختلف با اولویت اربعین به صورت آماده باش ۲۴ ساعته هستند و از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود تا خللی در بحث امنیتی مأموریتی اربعین به وجود نیاید.

خانچی خطاب به نمایندگان عراقی گفت: بازدید امروز شما تدبیر خیلی خوبی بود و قطعاً این رفت و آمدها سبب تبادل تجربه و هماهنگی بهتر بین رده‌های تخصص نظامی منطقه و ایجاد امنیت پایدار بین ۲ کشور دوست و برادر ایران و عراق خواهد بود.