تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758158
شناسه : 3758158
تاریخ :
ایران به عنوان قطب درمان در خاورمیانه معرفی شده است اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه شهرستان کنگان گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایران به عنوان قطب درمان در خاورمیانه معرفی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی بعد از ظهر جمعه در آئین تجلیل از پزشکان شهرستان کنگان ضمن گرامیداشت زادروز دانشمند شهیر و فیلسوف گرانقدر حکیم ابوعلی سینا گفت: در دین مبین اسلام دانش پزشکی جز علوم ضروری و شریف‌ترین علوم بشمار می‌آید.

امام جمعه شهرستان کنگان ضمن بیان جایگاه علم پزشکی در بیان ائمه معصومین گفت: پزشکان عزیز به سبب آنکه با سلامتی انسان‌ها سروکار دارند منزلت و شرافت ویژه ای یافته‌اند و بشر از دیرباز به این حرفه به عنوان پیشه‌ای مقدس نگریسته است.

وی ضمن بیان شاخص‌های یک پزشک متعهد و نمونه گفت: امروز جامعه پزشکی بحمدالله مورد احترام و اعتماد آحاد مردم است.

محمودی در ادامه به پیشرفت علم پزشکی در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: دانش پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سبب تلاش‌های مستمر پزشکان دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی روندی رو به رشد داشته و شاهد پیشرفت روز افزون آن و بی نیازی به بیگانگان بوده‌ایم که این مهم جای شکر گذاری و قدردانی بسیار دارد

امام جمعه شهرستان کنگان گفت امروز به برکت نظام مقدس دینی، ایران به عنوان قطب درمان در خاورمیانه معرفی شده است و ایران اسلامی کشوری است که بیماران زیادی از کشورهای دیگر برای درمان به آن مراجعه می‌کنند و توریست درمانی در ایران رواج دارد که باید روز به روز نیز بیشتر شود.

امام جمعه کنگان با یادآوری جانفشانی و ایثار کادر درمان در دفاع مقدس و ایام کرونا گفت: پزشکان همواره در عرصه‌ها و مقاطع مختلف تاریخی با ایثار و از خود گذشتگی صحنه‌هایی ارزشمند را در اذهان جامعه و تاریخ به ثبت رسانده‌اند که نمونه بارز و عینی آنکه روزهای تلخ مبارزه با بیماری کرونا و درمان بیماران مبتلا به آن بودیم.