تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3758148
شناسه : 3758148
تاریخ :
سقوط دو رتبه‌ای اپل پادکست؛ یوتیوب و اسپاتیفای درخشان ظاهر شدند اقتصاد ایران: نتایج یک تحقیق جدید خبر از کاهش شدید محبوبیت اپل پادکست و رشد کاربران یوتیوب و اسپاتیفای می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

نتایج تحقیقات جدید Cumulus Media و Signal Hill Insights نشان می‌دهد اپل پادکست که زمانی پلتفرم غالب برای گوش‌دادن به پادکست بود، درحال از دست‌ دادن محبوبیت خود است؛ در حالی که رقبایی مانند یوتیوب و اسپاتیفای درخشان‌ ظاهر شده‌اند.

چشم‌انداز آینده‌ی Podcast که نامش را از ترکیب واژه‌های iPod و Broadcast گرفته، از زمانی که برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۵ با انتشار iTunes 4.9 منتشر شد، به طور چشمگیری تغییر کرده است. یوتیوب اکنون محبوب‌ترین پلتفرم برای گوش‌دادن به پادکست در آمریکا محسوب می‌شود.

۳۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، یوتیوب را به‌عنوان انتخاب خود برای گوش‌دادن به پادکست انتخاب کردند. اسپاتیفای با ۲۱ درصد در رتبه‌ی دوم قرار دارد؛ در حالی که سهم Apple Podcasts تنها ۱۲ درصد است.

کاهش محبوبیت اپل پادکست درحالی رخ می‌دهد که این سرویس در سال ۲۰۱۹ با ۲۹ درصد از سهم بازار، بسیار محبوب‌تر از امروز بود. دلایل متنوعی را می‌توان برای کاهش کاربران پادکست عنوان کرد، از جمله عدم انتشارش برای کاربران اندروید و ویندوز؛ هرچند انتشار وب‌اپلیکیشن اپل پادکست شاید بتواند بر تعداد کاربران تأثیر مثبت بگذارد.

مقالات مرتبط
  • سرویس پادکست اپل دیگر در پسِ باغ محصور این شرکت قرار ندارد
  • اپل پادکست‌ها را به متن تبدیل می‌کند؛ اولین نشانه از هوش مصنوعی آیفون؟

افزایش محبوبیت پادکست‌های ویدیویی به پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب برتری قابل توجهی داده است. اپل نه‌تنها هیچ تمایلی برای ارائه‌ی پادکست‌های ویدیویی ندارد بلکه مشخص نیست که آیا در آینده به‌روزرسانی یا تغییر عمده‌ای برای پادکست منتشر خواهد کرد یا خیر؛ تغییری که بتواند پادکست را در مقابل رویکرد بصری‌‌محور یوتیوب و اسپاتیفای، رقابتی‌تر کند.

اپل پادکست به‌صورت پیش‌فرض روی تمام دستگاه‌های اپل نصب است که به آن پایگاه کاربری بالقوه‌ای می‌بخشد. اضافه‌شدن قابلیت‌های کاربردی‌تر و افزودن گزینه‌های بیشتر برای کسب درآمد پادکست‌سازان و جذب شنوندگان جدید و جوان، شاید بتواند اپل پادکست را نجات دهد.