تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3758125
شناسه : 3758125
تاریخ :
سازمان راهداری: ازدحامی در پایانه برکت نداریم اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری ازدحام در پایانه مرزی مهران بابت کمبود ناوگان اتوبوس را رد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

داریوش باقرجوان در گفت وگو با خبرنگار  اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص وضعیت مرز مهران، ازدحام زائران در پایانه مرزی برکت و شایعات مربوط به کمبود ناوگان اتوبوس، اظهار کرد: امروز، فردا و روز یکشنبه اوج بازگشت زائران اربعین است.

وی ادامه داد: امروز با موج گسترده‌ای از بازگشت زائران روبرو بوده‌ایم و تا این لحظه 1600 دستگاه اتوبوس را از پایانه برکت خارج کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که این تعداد اتوبوس تاکنون 68 هزار زائر را از پایانه خارج کرده‌اند، افزود: در هر موج بازگشت 2 تا 3 هزار زائر وارد کشور می‌شوند و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده به تدریج سوار 11 اتوبوس روی سکو می‌شوند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این‌که تا این اتوبوس‌ها مسافرگیری نکنند نمی‌توانیم 11 اتوبوس بعدی را روی سکو بیاوریم، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که برخی زائران می‌گویند سوار اتوبوس 44 نفره نمی‌شویم و اتوبوس 25 نفره می‌خواهیم.

باقرجوان تاکید کرد:‌این رفتار باعث تاخیر در سوار شدن مسافران شده که اگر برای هر اتوبوس نیم ساعت را در نظر بگیریم زمان زیادی برای 11 اتوبوس روی سکو خواهد شد.

وی اضافه کرد: تا زمانی‌که اتوبوس‌ها مسافرگیری نکنند، اتوبوس‌های بعدی روی سکو نمی‌آیند. خوشبختانه هیچ مشکلی برای تامین ناوگان موردنیاز جابجایی زائران اربعین در مرزها نداریم.

وی با اشاره به فروش آنلاین بلیت برگشت زائران توسط یکی از شرکت‌های مسافربری، گفت: برای فردا و روز یکشنبه نیز پیش‌فروش آنلاین بلیت اتوبوس بازگشت زائران اربعین انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که در پایانه برکت مرز مهران هیچ ازدحامی نداریم، اظهار کرد: هم‌اکنون 195 دستگاه اتوبوس در دپو مرز مهران داریم، ضمن این‌که 800 دستگاه اتوبوس نیز از سراسر کشور در حال رسیدن به مرز مهران هستند.

وی با بیان این‌که اتوبوس موردنیاز سایر مرزها در حال تامین است، افزود: زائران اربعین حسینی هیچ نگرانی بایت تامین اتوبوس برای بازگشت به شهرهای خود نداشته باشند.

انتهای پیام/