تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3758093
شناسه : 3758093
تاریخ :
وزیر فرهنگ به عیادت محمدعلی بهمنی رفت اقتصاد ایران: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از استاد بهمنی شاعر و غزل سرای هرمزگانی خبرداد و گفت: مردم برای بهبودی این شاعر برجسته‌ دعا کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تسنیم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از استاد بهمنی شاعر و غزل سرای هرمزگانی خبرداد و گفت: مردم برای بهبودی این شاعر برجسته‌ دعا کنند.

اسمعیل جهانگیری اظهار کرد: با دختر استاد بهمنی تماس داشتم و جویای احوال استاد شدم، اما متاسفانه وضعیت این شاعر و غزل سرای هرمزگانی مناسب نیست.

وی افزود: استاد در روز‌های گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما در حال حاضر در حالت هوشیاری نیست و به هوش نیستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: ساعت ۱۴ امروز هم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در بیمارستان محل بستری استاد بهمنی، از این چهره شاخص فرهنگ و ادبیات کشور عیادت کردند و جویای وضعیت سلامت وی شدند و در جریان روند درمانی استاد بهمنی قرارگرفت.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت عمومی استاد بهمنی پایدار نیست تصریح کرد: مردم برای این شاعر و غزل سرای برجسته ایرانی دعا کنند تا به‌زودی بهبودی حاصل شود.

وزیر فرهنگ به عیادت محمدعلی بهمنی رفت

جهانگیری گفت: استاد بهمنی افتخار استان هرمزگان و بزرگترین غزل سرای معاصر است که در بین ما زندگی می‌کند، اوتألیفات زیادی در حوزه شعر داردو شاگردان زیادی نیز در شعر و ادبیات و غزل سرایی تربیت کرد.

وی تاکید کرد: بنده هم برای عیادت از این شاعر بزرگ استان خواهم رفت و دعا می‌کنیم استاد به زودی سلامت خود را به دست بیاورد.

استاد محمدعلی بهمنی در خرداد ماه سال جاری نیز به علت سکته مغزی در بیمارستان بستری شده بود، اواخر همان ماه با بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شد.

از این شاعر اهل جنوب، مجموعه‌های شعر باغ لال (۱۳۵۰) در بی‌وزنی (۱۳۵۱) عامیانه‌ها (۱۳۵۵) گیسو، کلاه، کفتر (۱۳۵۶) گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود (۱۳۶۹) دهاتی (۱۳۷۷) غزل (۱۳۷۷) شاعر شنیدنی است (۱۳۷۷) عشق است (۱۳۷۸) نیستان (۱۳۷۹) کاسهٔ آب دیوژن، امانم بده (۱۳۸۰) این خانه واژه‌های نسوزی دارد (۱۳۸۲) من زنده‌ام هنوز و غزل فکر می‌کنم (۱۳۸۸) غزل زندگی کنیم (گزیده غزل) (۱۳۹۲) و... منتشر شده اند.