تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3758082
شناسه : 3758082
تاریخ :
عدم پرداخت مستمری برخی مستمری بگیران بهزیستی تکذیب شد اقتصاد ایران: سازمان هدفمندی یارانه ها طی اطلاعیه ای خبر عدم پرداخت مستمری برخی معلولان و مستمری بگیران بهزیستی را تکذیب کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اخباری در فضای مجازی توسط برخی گروه‌ها، مبنی بر عدم پرداخت مستمری برخی معلولان و مستمری بگیران بهزیستی توسط این سازمان منتشر شده و علت آن را پرداخت مستقیم مستمری از اول سال توسط سازمان مذکور عنوان کرده اند.

در این خصوص لازم به ذکر اعتبار مصوب مستمری بگیران سازمان بهزیستی در جدول ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴٠۳ مبلغ ۲۳/۴ هزار میلیارد تومان است که علی رغم عدم تحقق نیمی از منابع هدفمندی و صراحت بند (۲) تبصره (۸) قانون بودجه ۱۴٠۳ مبنی بر پرداخت مصارف هدفمندی به نسبت وصولی منابع آن، لیکن در ۵ ماه گذشته مبلغ ۱٠/۴ هزار میلیارد تومان معادل ۱٠۵ درصد سهم مصوب پرداخت شده است.

لذا همان گونه که ملاحظه می‌شود اعتبارات سازمان بهزیستی حتی مازاد بر سهم مصوب نیز پرداخت شده آن هم در شرایطی که سازمان هدفمندی به شدت در مضیقه مالی است.

همچنین پرداخت مستقیم توسط سازمان هدفمندی نیز تکلیف قانون بودجه سال جاری است که در بند (۲) تبصره (۸) تصریح شده و بر این مبنا، ضمن شفاف سازی پرداخت، باعث می‌شود مستمری مذکور به موقع و بدون کم و کاست به دست ذی‌نفع نهایی برسد.

بنابراین نشر اخبار در خصوص قطع پرداخت مستمری مددجویان واجد شرایط که توسط سازمان بهزیستی کشور به سازمان هدفمندی معرفی می‌شوند، بی اساس است.