تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758063
شناسه : 3758063
تاریخ :
واقعه کربلا محدود به یک عصر و نسل نیست اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: واقعه کربلا محدود به یک عصر و نسل نیست، بلکه مخاطبان آن تمام قرون و اعصار هستند و تا زمان ظهور ادامه خواهد داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی در پیش خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم اظهار کرد: یک هزار و چند سال از واقعه عاشورا می‌گذرد و تعداد شهدا و اسرا مشخص است و تاریخ نگاران و گزارشگران به دقت آنها را بیان کرده‌اند و به دست ما رسیده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یک اتفاقی هم حدود ۸۰ سال قبل با عنوان جنگ جهانی رخ داد و قریب به ۱۰۰ میلیون نفر در این جنگ از دنیا رفتند و کشته شدند.

وی تصریح کرد: اطلاعات زیادی از جنگ جهانی که در یک قرن اخیر رخ داده است، موجود نیست چون اهمیت نداشته است، ولی گزارشات دقیقی از واقع عاشورا مطرح است.

حجت الاسلام مؤمنی ابراز کرد: سید الشهدا در مسیر تعامل با خداوند این اتفاق را رقم زد و اگر اتفاقی و واقعه‌ای صرفاً در جهت رضای الهی و انجام به تکلیف باشد، مصداق وجه رب می‌شود و واقعه عاشورا نیز اینچنین بود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: واقعه کربلا محدود به یک عصر و نسل نیست، بلکه مخاطبین واقعه کربلا تمام قرون و اعصار هستند و تا زمان ظهور ادامه خواهد داشت.

وی گفت: کربلا مملو از درس و عبرت است و این نکات نقاط مثبت هست و اگر درس و نکاتی از آن منفی باشد، در حقیقت عبرتی است برای افراد به جهت اینکه بتوانند در این سیر دنیا سالم بمانند و سوار بر سفینه نجات ابا عبدالله علیه السلام بشوند.