تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758052
شناسه : 3758052
تاریخ :
پیاده روی اربعین حرکتی در مسیر تثبیت راه پیامبر اسلام است اقتصاد ایران: یزد- امام جمعه یزد گفت: پیاده روی اربعین حرکتی در مسیر تثبیت راه پیامبر اسلام، حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تاکید بر اهمیت تقوا بیان کرد: دولتها اگر می‌خواهند هر طرح و برنامه‌ای داشته باشند، یک پیوست فرهنگی تقوامدارانه داشته باشند و تقوا را در همه شئون از اقتصادی و کشاورزی گرفته تا کار فرهنگی و قضائی، رعایت کنند.

اظهار کرد: اگر تقوا در همه امور و شئون زندگی ما رعایت شود، دیگر شاهد مشکلات در بازار و ادارات و زندگی فردی و اجتماعی نخواهیم بود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام اربعین امام حسین (ع) به عنوان یک حرکت بزرگ در مسیر اهداف بزرگ عاشورا عنوان کرد و ادامه داد: پیاده روی اربعین حرکتی در مسیر تثبیت راه پیامبر اسلام (ص)، حضرت علی (ع) و ائمه اطهار به ویژه امام حسین (ع) است.

خطیب جمعه یزد گفت: نگه داشتن مردم در صحنه و فراموش نکردن واقعه عاشورا از کارکردهای پیاده روی اربعین است و همه ما باید به هر نحو که می‌توانیم در این مسیر قدم برداریم زیرا این مسیر، همان مسیر «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به اهداف امام حسین (ع) و اهداف قیام عاشورا ادامه داد: «انما خرجت فی طلب الاصلاح فی امت جدی …» یکی از مهمترین خطبه‌های امام حسین (ع) است و اصلاح در امت جد ایشان در شرایطی که با حاکمیت طاغوت، فساد و حکومت انحرافی مواجه بود، قرار بود اتفاق بیفتد.

ناصری بیان کرد: چیزی در جامعه حاکم شده بود که عقاید را علیه امامت و ولایت و حتی علیه اسلام شکل داده بود و مردم اراده‌ای به خرج نمی‌دادند، بدی‌ها و زشتی‌ها را می‌دیدند اما به خودشان اجازه نمی‌دانند که حرکت کنند و بی اراده بودن و بی توجهی آنها را فرا گرفته بود.

وی ادامه داد: بی تفاوتی و بی برنامگی و بی توجهی به گناهان و مواردی که در جامعه اتفاق می‌افتاد، دین و اعتقاد مردم را در معرض خطر قرار داده بود و ولایت طاغوت در حال تسلط بود و امام حسین (ع) قیام کرد که ولایت خدا را روی زمین بگستراند.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: ولایت الله ما را از فساد و بی کفایتی به سمت رشد و رستگاری می‌رساند؛ ولایت طاغوت و ولایت الله دو نقطه مقابل یکدیگر هستند و آن زمان این دو با یکدیگر در تقابل بودند و امام حسین (ع) قیام کرد تا مسلمین را از ولایت طاغوت، ظلم، ستم و فساد بیرون بکشاند و به سمت ولایت الله هدایت کند و مردم را از ظلمت و گناه و معصیت ببرد.

وی اظهار کرد: هدف اصلی و غایی قیام امام حسین (ع) همین بود که ولایت الله را در جامعه حاکم کند و امام خمینی (ره) نیز بعد از ۱۴۰۰ سال همین هدف را دنبال کرد و در شرایطی که ارزشهای دینی و اخلاقی کنار رفته بود، مردم را به سمت نور و خدا هدایت کرد بنابراین باید قدر انقلاب خود را بدانیم.

ناصری افزود: حرکت اباعبدالله الحسین (ع) انسان‌ها را از ولایت طاغوت جدا می‌کند و به ولایت خدا متصل می‌کند و گامی در مسیر تکامل الهی است و هرکس ما را از طاغوت جدا و الله متصل کند، انسان انقلابی است.

امام جمعه یزد ادامه داد: سه حرکت اصلی امام حسین (ع) در نهضتش، حاکم کردن اسلام ناب و دور کردن مردم از اسلام اموی بود، همچنین نهضت‌های پوشالی را در هم شکست و ابهت طاغوتیان را ریخت و جرأت را به شیعیان بازگرداند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران کاملاً برگرفته از قیام عاشورا است زیرا همانگونه که امام حسین (ع) اسلام اموی را کنار زد، امام خمینی (ره) نیز اسلام آمریکایی را کنار زد همچنین امام راحل، ابهت آمریکا و انگلیس را شکست و یک نهضت بزرگ به راه انداخت تا جایی که انقلاب‌های دیگر نیز در سراسر دنیا به تاسی از انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت.

ناصری ادامه داد: برکات نهضت امام حسین (ع) بسیار بود و انقلاب اسلامی مشابهت‌های بسیاری با آن داشت و امیدواریم همه ما بتوانیم در مسیر امام حسین (ع) قدم برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله رئیسی همچنین شهدای هفته دولت، شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: این افراد سرمایه‌های انقلاب اسلامی بودند و باید برای همه دولتمردان در همه ادوار الگو باشند.

ناصری در مورد حادثه اتوبوس زائران اربعین پاکستان که سبب فوت ۲۸ نفر شد نیز افزود: این واقعه را به همه شیعیان پاکستان تبریک و تسلیت می گویم به نظر من این افراد شهدای راه امام حسین (ع) هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: دشمن در تلاش برای شبهه افکنی و زیر سوال بردن اسلام و انقلاب است و در این مسیر مسئولیت به عهده آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی است و باید جوانان ما را متفکر بار بیاورند زیرا تفکر راهبردی بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه یزد عنوان کرد: خانواده‌ها نیز فرزندان خود را یک مسلمان واقعی، دارای قدرت تشخیص، متفکر و دین مدار و اخلاق مدار تربیت کنند و آنها را در مسیر حق قرار دهند.