تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758044
شناسه : 3758044
تاریخ :
اربعین حسینی زمینه معرفی سیدالشهدا به دنیا را فراهم کرده است اقتصاد ایران: مشهد- امام جمعه موقت سبزوار گفت: این از الطاف الهی است که اربعین حسینی، زمینه معرفی سیدالشهدا به دنیا را فراهم کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمود شرفی در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار اظهار کرد: حالا که مجلس تمام قد با کابینه دولت همراهی کرد، باید دولت هم به نحو احسن جواب این اعتماد رو داده و در عزل و نصب‌هایی که در زیرمجموعه‌های خود دارد به معیارها و ملاک‌هایی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب مطرح شده است توجه کرده و افراد مؤمن، انقلابی، کارآمد و معتقد به نظام انقلاب و مردم را بر دیگران ترجیح دهد.

امام جمعه موقت سبزوار گفت: انتظار مردم آن است که پس از رأی اعتماد مجلس به همه وزیران پیشنهادی، دولت چهاردهم قدر دانسته و با تلاش شبانه‌روزی و کار جهادی، به حل مشکلات کشور و خدمتگزاری به مردم بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت تشکر می‌کنیم و از رئیس جمهوری، دکتر پزشکیان نیز که همواره بر اتحاد و انسجام داخلی و پرهیز از اختلافات جناحی و سیاسی تاکید داشته و دارند و به دنبال وفاق ملی برای حل مشکلات مردم و کشور هستند، سپاسگزاریم.

شرفی با اشاره به سوالات برخی مردم که از پاسخ جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت به تجاوز اسرائیل و ترور اسماعیل هنیه می‌پرسند، نیز گفت: باید عرض کنیم که قطعاً و بدون شک و تردید، ایران و جبهه مقاومت در زمان و مکان مناسب، پاسخ پشیمان کننده‌ای به این رژیم نامشروع، کودک کش، غاصب و جعلی صهیونیستی خواهند داد.

امام جمعه موقت سبزوار به راهپیمایی عظیم اربعین اشاره کرد و گفت: امروز این راهپیمایی به یک حادثه بی نظیر در تاریخ بشریت تبدیل شده که هر سال گسترده‌تر و باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود و این از الطاف الهی است که اربعین حسینی، زمینه معرفی سیدالشهدا به دنیا را فراهم کرده است که اگر امام حسین (ع) به دنیا معرفی شود در حقیقت اسلام و قرآن معرفی شده اند و این حرکت، منطق امام حسین را، که دفاع از حق و ایستادگی در مقابل گمراهی و استکبار است، در دنیا منتشر می‌کند.

وی افزود: در حقیقت امروز دنیا شدیداً به این منطق نیازمند است، زیرا فرهنگ اربعین و فرهنگ خدمت به مردم، باطل کننده همه فرهنگ‌های منحط و فرهنگ مدرنیته است که هیچ دستاوردی جز افسردگی و اضطراب برای انسان و جوامع بشری نداشته و نخواهد داشت.

شرفی با گرامیداشت آغاز هفته دولت گفت: دوم شهریور آغاز هفته دولت است که مزین به نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر شده و نیز ششمین روز شهریور صدمین روز شهادت سیدالشهدای خدمت شهید رئیسی است که یاد همه این عزیزان را گرامی داشته و به روح پاک شهیدان رجایی و باهنر و شهید رئیسی صلوات می‌فرستیم.

امام جمعه موقت سبزوار یادآور شد: دلیل نامگذاری این هفته به عنوان هفته دولت این بود که دولت شهید رجایی نخستین دولت مکتبی بود که پس از حاکمیت لیبرال‌ها بر کشور عهده دار امور اجرایی شد و با تلاش و کوشش فراوان برای اهداف مقدس انقلاب و خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکرد و سرانجام جان خود را در این راه فدا کرد.

وی افزود: تشکر می‌کنیم از تمام ادارات دولتی که امروز با برگزاری و برپایی میز خدمت در محل جایگاه نماز جمعه، زمینه پاسخگویی و خدمت رسانی به مردم و نمازگزاران را فراهم کردند و مردم توانستند از این طریق مسائل و مطالبات خود را بدون واسطه از مسؤولان ادارات مطالبه کرده و پاسخ بگیرند.