تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758043
شناسه : 3758043
تاریخ :
اربعین فرصت بی نظیر برای تقویت الفت بین مؤمنین است اقتصاد ایران: گناوه- امام جمعه گناوه با بیان اینکه اربعین فرصت بی نظیری برای تقویت الفت بین مؤمنین است، گفت: آنچه امروز در پیاده روی اربعین بین مؤمنان تجلی می‌کند الفت، ایثار، مواسات، از خودگذشتگی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به آغاز هفته دولت از دوم تا هشتم شهریور، با گرامیداشت یاد شهدا به خصوص شهدای دولت اظهار داشت: هشتم شهریور ماه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به نام روز مبارزه با تروریست نامیده است و کشور ما قربانی تروریست است که بیش از ۱۷ هزار نفر از هموطنان ما به دست تروریست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

امام جمعه گناوه از تقدیر تلاش‌های همه کارکنان دولت و مسئولان، استاندار، معاونان، فرماندار شهرستان، رؤسای ادارات، اعضای شورای اداری، تأمین تقدیر کرد و گفت: هفته دولت فرصتی مغتنم برای بیان تلاش‌ها، مجاهدت‌های دولتمردان نظام اسلامی به نسل جوان است که متأسفانه نتوانسته‌ایم خدمات بی منت نظام اسلامی و مسئولان را به درستی به جامعه دینی معرفی کنیم.

وی گفت: اگر چه ضعف‌ها و نواقص و کمبودهایی وجود دارد اما ما دروان قبل از انقلاب و بعد از آن را دیده‌ایم و اینکه خدمات نظام اسلامی و مجاهدان در راه خدمت به مردم نادیده گرفته شود اجحاف در حق نظام اسلامی است.

امام جمعه گناوه با اشاره به خدمات مهمی که در طی نظام اسلامی در کشور انجام شده است، گفت: خدمات بی شماری طی چهار دهه عمر پربرکت انقلاب اسلامی انجام شده است و دولت مردانی مانند آیت الله رئیسی نیز در راه این خدمات رسانی جان خود را فدا کرده‌اند لذا باید در تمام طول سال این زحمات و خدمات بیان و بازگو شود و بیان این دستاوردها یکی از مصادیق جهاد تبیین است.

اربعین فرصت بی نظیر برای تقویت الفت بین مؤمنین است

حجت الاسلام رکنی حسینی شهید رجایی و باهنر و همه شهدا اسوه و الگو هستند بیان کرد: اخلاص، پرکاری شهدای دولت، تلاش‌های مومنانه، پایبندی بی اغماض به اصول و سرسپرده و دل سپرده بودن به ارزش‌های انقلاب از ویژگی‌های آنها بود.

وی گفت: عشق به عدالت و اندیشه‌های انقلاب عاملی بود که شهیدان رجایی و باهنر را در راه خود به حرکت وا می‌داشت.

وی با بیان اینکه رهبری فرمودند: دولت آیت الله شهید رئیسی دولت کار، حرکت و امید بود، افزود: همه وزیران دولت چهاردهم با رأی اعتماد نمایندگان مجلس دوازدهم رسماً کار خود را آغاز کرده‌اند و رئیس جمهور از سلایق مختلف در معرفی دولت استفاده کرده و گامی مثبت برداشت که مجلس نیز به این گام پاسخ مثبت داد و به وظیفه خود در تعامل و وفاق با دولت عمل کرد.

وی گفت: اگر چه رئیس جمهور بارها از موافقت رهبر انقلاب با برخی از اعضا دولت نام بردند اما ایشان و همه ما می‌دانیم که این دولت چهاردهم و کابینه آقای پزشکیان است که باید پاسخگوی کارهای و عملکرد خود باشند.

اربعین فرصت بی نظیر برای تقویت الفت بین مؤمنین است

وی با بیان اینکه امروز اعضای دولت موظف هستند با روحیه جهادی و انقلابی راه شهید خدمت را ادامه دهند، گفت: این به معنای آن نیست که دولت سیزدهم کاستی‌هایی نداشته بلکه به معنای آن است که دولت چهاردهم، نقاط قوت دولت سیزدهم را تقویت و تداوم ببخشد و ضعف‌ها را اصلاح و خدمت، سرعت و دقت را سرلوحه خود قرار دهد.

امام جمعه گناوه یادآور شد: نهاد امامت جمعه ضمن تشکر از رئیس جمهور و دولت چهاردهم و رئیس مجلس و نمایندگان دولت دوازدهم وظیفه خود را در امتداد مشی و منش رهبر انقلاب اسلامی، دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه می‌داند و از دولت انتظار توجه روزافزون و تشخیص اولویت‌های مردم و حرکت بر روال خدمت به محرومان و عموم مردم و کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی در داخل کشور و اقدام هوشمندانه، قاطعانه و حکیمانه در سیاست خارجی به خصوص در تقویت گفتمان و جبهه مقاومت و مبارزه با رژیم جعلی و آمریکا جهان خوار دارد.

انتقام قطعی ایران از رژیم صهیونیستی

وی با اشاره به اینکه یکی از سوالات افکار عمومی این است که جواب ایران به جنایت صهیونیست‌ها چه زمان و چگونه خواهد بود، گفت: قطعاً پاسخ ایران، تکراری نخواهد بود و قطعاً تفاوت‌هایی با وعده صادق اول دارد و برای دشمن این پاسخ غیر قابل پیش بینی خواهد بود و با هدف گذاری حداکثری انجام خواهد شد.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: اعلام حتمی بودن انتقام از یک طرف و انجام عملیات‌های حزب الله در عمق اراضی اشغالی از سوی دیگر، فضای وحشت را در سرزمین‌های اشغالی حاکم کرده است که همین امر بخشی از پازل عملیات روانی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است.

اربعین فرصت بی نظیر برای تقویت الفت بین مؤمنین است

وی با تسلیت اربعین حسینی گفت: اربعین یک حرکت عظیم و راهپیمایی و مانوری بزرگ علیه جریان شرک، کفر و جاهلیت مدرن و دشمنان شناخته شده این زمان است و حرف همه کسانی که در این مانور الهی و معنوی حضور دارند این است که ما تا قیام قیامت با دشمنان اهل بیت (ع) در حال نبرد و جنگ هستیم.

وی گفت: اربعین تجلی «أَعِزَّةٍ عَلَی الکافِرینَ» و «أَشِدَّآءُ عَلَی ٱلکُفَّارِ رُحَمَآءُ بَینَهُمۡ» و یکی از پیش نیازهای ظهور منجی عالم بشریت (عج) است.

وی با بیان اینکه اربعین فرصت بی نظیر برای تقویت الفت بین مؤمنین است، گفت: آنچه امروز در پیاده روی اربعین بین مؤمنان تجلی می‌کند الفت، ایثار، مواسات، ازخودگذشتگی و بهشت است.