تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758021
شناسه : 3758021
تاریخ :
حیا مانعی برای انسان در انجام کارهای ناپسند است اقتصاد ایران: دیواندره_امام جمعه دیواندره گفت: وجود حیا در انسان مانعی برای انجام کارهای زشت و ناپسند می‌شود که سبب خجالت شدن انسان در پیشگاه خدا و انظار مردم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا جلال مرادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر دیواندره با تسلیت ایام اربعین امام حسینی و تبریک هفته دولت، یادو خاطره شهدا دولت، شهدا هفته دولت شهید رجایی و شهید باهنر و سید الشهدا جبهه خدمت آیت الله شهید دکتر رئیسی و هیئت همراه راگرامی داشت و اظهار کرد: در این هفته ضمن بالازدن آستین همت برای خدمتگزاری مردم عزیز، خدمات صادقانه آن عزیزان را باید مرور کنیم.

وی افزود: ابن‌کثیر از علمای معروف شافعی‌مذهب درباره ارج و منزلت امام حسین بیان کرده است «پیامبر خدا امام حسن علیه‌السلام و حسین علیه‌السلام را گرامی می‌داشت و به آنها محبت زایدالوصفی می‌کرد.» بنابراین امام حسین امروز نزد همه مسلمانان جایگاه والایی دارد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر پیامبر اکرم، حضرت ابوبکر، عمر و عثمان نیز امام حسین را گرامی می‌داشتند بنابراین امروز اربعین حسینی نماد ارادت همه مسلمانان به امام حسین (ع) چه در پیاده روی اربعین و چه در خدمت به زوار است.

امام جمعه دیواندره به مقوله حیا پرداخت و یادآور شد: به سبب حیا، انسان از انجام کارهایی که موجب سرزنش او شود، خودداری می‌کند چرا که حیا در اصل شرم کردن از انجام کاری است که هنوز به وقوع نپیوسته است.

ماموستا مرادی عنوان کرد: در واقع وجود حیا در انسان مانعی برای انجام کارهای زشت و ناپسند می‌شود که سبب خجالت شدن انسان در پیشگاه خدا و انظار مردم است.

وی با بیان اینکه در برخی موارد حیا ورزیدن ناپسند و مذموم شمرده شده است، اضافه کرد: حیا ورزیدن از تحصیل علم، حیا ورزیدن از تحصیل درآمد حلال، حیا ورزیدن از مهمان‌نوازی، حیا ورزیدن از احترام گذاشتن به دیگران و حیا ورزیدن از درخواست از خدا ناپسند است.

امام جمعه دیواندره خاطر نشان کرد: رعایت حیا در فرهنگ‌های اسلامی برای زنان و مردان با اهمیت شمرده شده است و در قرآن، آیات بسیاری، چگونگی رفتار زنان و مردان را توضیح می‌دهد.

ماموستا مرادی تصریح کرد: طبق ارزش‌های حیا، یک مرد باید با ازدواج در کمترین زمان ممکن یا روزه گرفتن در صورت عدم توانایی به ازدواج، خود را از شر وسوسه‌های شیطان کنترل کند.