تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3758016
شناسه : 3758016
تاریخ :
جندقی،علیپور وتیموری سه طلایی روز نخست/ شروع امیدوار کننده کاراته اقتصاد ایران: روز نخست از رقابت های کاراته قهرمانی رده های سنی آسیا با کسب سه مدال طلا و سه برنز توسط نمایندگان کشورمان در فیلپین آغاز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و دومین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال صبح امروز با حضور ۵۵۴ کاراته کا از ۳۰ کشور در سالن چند منظوره شهر مانیل در فیلیپین آغاز شد که نمایندگان کشورمان با وجود نتایج نا امید کننده در بخش کاتا، در کومیته جبران کرده و موفق به کسب سه مدال و سه مدال برنز شد.

اولین طلای ایران را پارمیس علیپور در وزن ۴۷- کیلوگرم کسب کرد. وی با برتری ۴ بر صفر در پیکار با «رینزی» از ژاپن کار خود را آغاز کرد و سپس با همین نتیجه «چک لی» از ماکائو را شکست داد و با پیروزی یک بر صفر مقابل «اوهان لو» از ویتنام راهی دیدار نهایی شد. علیپور برای کسب مدال طلا برابر «نورینیسا» از قزاقستان ۸ بر صفر پیروز شد و به نشان طلا دست یافت.

ساغر جندقی دومین طلایی ایران در روز نخست بود. وی در وزن ۶۱- کیلوگرم نوجوانان، ابتدا ۸ بر یک «لارا سارهان» از عربستان را از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی ۷ بر یک «آیدابون موساخونت» از ازبکستان را نیز ۷ بر یک شکست دا. وی در مبارزه نهایی برابر نماینده قزاقستان نیز صاحب برتری شد و روی سکوی نخست آسیا ایستاد.

امیر علی تیموری طلای سوم را به نام خود ثبت کرد. وی در وزن ۶۳- کیلوگرم دور نخست ۶ بر صفر برابر «احمد الصمود» از اردن به برتری دست یافت و در ادامه ۴ بر یک «ساپورتا» از اندونزی را شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی و در یک مبارزه نزدیک ۴ بر ۳ مقابل ««انمهمدوف» از ازبکستان پیروز شد و به فینال صعود کرد. تیموری در دیدار نهایی هم ۸ بر صفر به برتری دست یافت و طلایی دیگر را برای تیم نوجوانان ایران به دست آورد.

آرمین جوانی، امیررضا مسلمان و سینا نوری در کاتای تیمی جوانان پس از برتری برابر فیلیپین در نخستین مبارزه، به عربستان باخته و به دیدار رده بندی رفتند. این تیم در دیدار رده بندی هنگ کنگ را شکست داده و به نشان برنز دست پیدا کرد.

مریم گرزین در وزن ۶۱+ کیلوگرم در اولین مبارزه خود ۶ بر ۲ «کیم هوین» از ویتنام را از پیش رو برداشت، ولی در ادامه ۳ بر صفر برابر «داوان دریا» از قرقیزستان بازنده تاتامی را ترک کرد. وی در مبارزه رده بندی برابر «سایرینا اگمبردیوا» از ازبکستان پیروز شد و برنز گرفت.

کاتای تیمی ایران با ترکیب آرمین جوانی، امیررضا مسلمان، سینا نوری نیز به نشان برنز دست یافت. این تیم ابتدا با امتیاز ۳۷.۸ مقابل تیم فیلیپین با امتیاز ۳۶.۶ به برتری برسد. کاتارو در مبارزه دوم، مقابل تیم عربستان نتیجه را واگذار کرده و راهی دیدار رده بندی شدند. تیم کاتای جوانان ایران در مسابقه رده بندی با نتیجه ۳۹.۳ بر ۳۷.۳ مقابل تیم هنگ کنگ به برتری رسید و مدال برنز را بدست آورد.

در کاتای انفرادی رده سنی نوجوانان امیررضا مسلمان و یسنا طالبی زاده، کاتای تیمی رده سنی جوانان و در گروه دختران یکتا داوری، تینا فتاحی و آلا شکراللهی، ارشک عطایی در کومیته وزن ۵۷- کیلوگرم، ستایش قانعی در وزن ۵۲- کیلوگرم، ابوالفضل سلیمانی در وزن ۷۰- کیلوگرم و ساسان عباسی در وزن ۷۰+ کیلوگرم نیز از دست یابی به مدال بازماندند.