تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758013
شناسه : 3758013
تاریخ :
امروز اربعین تبدیل به حرکتی راهبردی و جهادی شده است اقتصاد ایران: ارومیه- امام جمعه‌موقت ارومیه گفت: امروز اربعین تبدیل به حرکتی راهبردی و جهادی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حیدری زاد ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه، به تداوم برگزاری آئین پیاده روی اربعین اشاره کرد و افزود: اربعین امروز تبدیل به حرکتی راهبردی و جهادی شده است و نه تنها مسلمانان بلکه تمامی ملت‌های مظلوم جهان در این حماسه حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز تمامی انسان‌های آزادیخواه در این راه قدم گذاشته‌اند و این جریان یعنی پیاده روی اربعین می‌رود که جریانی تاریخ ساز شود.

حجت الاسلام حیدری زاد افزود: اربعین یک حرکت ساده نیست بلکه یک جریان بزرگ تاریخی و یک جریان فکری توحیدی است که انسان‌ها را به سمت حقیقت سوق می‌دهد.

وی اظهار کرد: اربعین حرکتی جهادی درراه ثارالله و قیام ابا عبدالله الحسین (ع) است همان قیامی که سرور آزادگان جهان اعلام کرد من برای احیای قرآن و سنت پیامبر جهاد کرده‌ام تا بدعت‌ها را از میان ببرم

امام جمعه موقت ارومیه گفت: رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای دولت چهاردهم حرکتی ارزشمند و قابل تحسین است.

حجت الاسلام حیدری زاد افزود: امروز تمامی جریان‌های انقلاب، احزاب سیاسی و تمامی مجموعه‌هایی که در نظام حضور دارند، به این حقیقت رسیده‌اند که برای پیشرفت جامعه و کشور باید وحدت و همدلی داشته باشند.

وی اظهار کرد: این واقعیتی است که تجربه ۴۵ ساله نظام اسلامی نیز آن را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در ساختار نظام جمهوری اسلامی بر اساس اصل ۶ قانون اساسی تمام امور با خواست مردم شکل می‌گیرد و تحقق مردم سالاری دینی هم همین است و به عبارتی قدرت با رأی مردم معنا می‌شود.

امام جمعه موقت ارومیه اضافه کرد: در انتخابات مختلف این امر به خوبی نشان داده شد و ملاک رضایتمندی مردم است.

وی گفت: پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب به پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف کمک کرده و قدرت بازدارندگی کشور را افزایش می‌دهد.

حجت الاسلام حیدری زاد افزود: ضمن اینکه یکی از وظایف رهبری حراست از اسلامیت نظام است، اما علاوه بر این حراست از جمهوریت نظام و رأی مردم نیز از وظایف رهبری است.

وی ادامه داد: امروز دولت و مجلس دو قطب سیاسی کشور هستند و باید با همدلی برای رفع مشکلات مردم دست به دست هم دهند.

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همچنین شهید رئیسی اظهار کرد: شهیدان اسوه مدیریت مکتبی، جهادی و عملی هستند.

وی اضافه کرد: آنها می‌توانند امروز الگویی برای مدیران نظام باشند، آنها چیزی جز خدا ندیدند و سوار بر قدرت شدند نه آنکه اجازه دادند قدرت بر آنها حاکم شده و آنها را هدایت کند.