تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758007
شناسه : 3758007
تاریخ :
اربعین تابلوی بزرگ ایمان و شرف و عزت است اقتصاد ایران: مشگین‌شهر- امام جمعه مشگین‌شهر با بیان اینکه اربعین تابلوی بزرگ ایمان، اسوه، شرف و عزت است، گفت: زیارت اربعین از نشانه‌های مؤمن است که در هیچ مکتب و ملتی نظیر ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا باوقار در خطبه نماز جمعه این هفته ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین حسینی یکی از مختصات شیعه است که در هیچ مکتب و ملتی نظیر اربعین حسینی ما وجود ندارد و از نشانه‌های مؤمن زیارت اربعین است.

وی با بیان اینکه اربعین تابلو بزرگ ایمان، اسوه، شرف و عزت است، افزود: خون امام حسین (ع) ریخته شد تا جامعه از غفلت بیدار شوند و تجلیل از اربعین تجلیل از زنده شدن اسلام و قرآن است.

امام جمعه شهرستان مشگین شهر گفت: اوج تلخی واقعه عاشورا اسارت آل الله و جسارت یزید به امام و آل الله در شام بود و عاقبت گناه تکذیب کردن آیات و وحی الهی و تمسخر کردن است.

حجت‌الاسلام باوقار با بیان اینکه درواقع عامل اصلی سقوط انسان گناه کردن است گناه روح ایمان را از وجود انسان خارج می‌کند، ادامه داد: ساده و کوچک شمردن گناه، افتخار انجام به گناه، شاد شدن بعد از عمل و ارتکاب گناه و اصرار بر مدامت گناه چهار نوع گناه هستند که بدتر از خود انجام گناه است.

وی با دعوت آحاد مردم به رعایت تقوای الهی با تشکیل دولت چهاردهم پرداخت و خاطرنشان کرد: مهمتری وظیفه رهبری در قانون اساسی تنظیم سیاست‌های کلی نظام است و به عنوان دیدبان انقلاب اگر برنامه‌ای برخلاف آرمان‌های انقلاب باشد جلوی آن را می‌گیرد.

امام جمعه شهرستان مشگین شهر اضافه کرد: انتظار مردم از دولت جدید کار جهادی و ادامه راه شهید جمهور است که در این راستا لازم است دولت چهاردهم نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنند.