تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3758000
شناسه : 3758000
تاریخ :
اربعین زمینه ساز فرج است اقتصاد ایران: زاهدان- امام جمعه زاهدان گفت: اربعین حرکت نمادین و قدرتمندی است که باعث آزادی مسلمانان، نجات مسجدالاقصی و مردم غزه شده و زمینه‌ساز فرج است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زاهدان ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و تسلیت اربعین حسینی افزود: آنانی که موکب برای خدمت‌رسانی به زوار امام حسین (ع) در این ایام داشته و دارند و افرادی که بانی خیر و نذر شدند و همه این کارها را برای‌خدا انجام دادند، این نذری است که برای‌خدا به زائران اباعبدالله (ع) انجام شده و کاری بسیار شایسته است.

امام‌جمعه زاهدان، تصریح کرد: اگر پیامبر (ص) و اولادش مهم هستند، به‌خاطر خدا هست و نذر در این مسیر برای‌خدا بوده و این، عین بندگی و توحید است، اما برخی به‌خاطر عقل کم، سواد کم و تحت‌تأثیر فرقه ضاله مانند وهابیت که ساخته اسرائیل هست، این را شرک می‌دانند و این در حالی است که در آیات قرآن و سنت پیامبر این بوده و در جامعه اسلام همواره نذر را داشته‌ایم، انتظار از علمای اهل‌سنت این است که در راستای فرقه خود که حنفی هست عمل و صحبت کنند.

وی ادامه داد: نتیجه این تفکرات انحرافی داعش می‌شود، براین اساس، آنانی که تحت تأثیر این صحبت‌ها هستند، باید در راستای واقعیت‌ها عمل کنند، در سیستان و بلوچستان هم‌پای سایر استان‌های کشور شیعه و سنی پای‌کار آمدند چه آنانی که مشرف شدند و چه آنانی که موکب زدند و یا به هر نحو دیگری در این مسیر خدمت کردند.

محامی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵۰ هزار زائر پاکستانی برای زیارت به کشور وارد شدند، اما باید بدانیم امام حسین (ع) کشتی نجات و چراغ هدایت هست و این را در طول هر سال داشته باشیم و نه برای یک روز و یا ایام خاص این خدمت‌رسانی باید ادامه داشته باشد، پیشنهاد می‌کنم پویش به عشق امام حسین (ع) راه بیفتد و هرکس که در توانش است و مددش می‌رسد کمک کند آن که در توانش است در زیر ساخت‌های مختلف که نیاز استان هست سرمایه‌گذاری کند و هر کس هرچقدر در توان دارد به عشق امام حسین (ع) خدمت کند.

وی ضمن اشاره به آغاز هفته دولت و روز کارمند افزود: دولت‌های مختلف آمدند و هر کدام کارهایی انجام دادند و تلاش کردند در کنار آن نقص و کاستی‌های نیز بوده، در دولت سیزدهم اهتمام و توجه به استان بیشتر شد، رشد کارهای زیربنایی بیشتر شده و اقدامات سرعت گرفت در سفرهای اخیر گزارش‌های مختلفی از خدمات انجام شده داده شد.

امام‌جمعه زاهدان اذعان کرد: با وجود همه اقدامات، باز هم استان نیازمند توجه بیشتر هست البته که استان ظرفیت‌های بسیاری برای رشد دارد، در شهر زاهدان نیز اقدامات مختلفی انجام شده اما مردم گلایه‌های دارند که باید به آن توجه کرد.

وی بیان کرد: به دولت جدید نیز تبریک عرض می‌کنیم و امید داریم که از مشکلات مردم گره‌گشایی کند و به لطف خدا اقدامات مطلوبی برای رشد کشور داشته باشد.

وی اذعان کرد: متأسفانه اتوبوس حامل زائران پاکستانی اباعبدالله الحسین (ع) در یزد دچار سانحه شد که این موضوع باعث عزادار شدن جامعه اسلامی شد، همچنین در ایرانشهر و روستاهای اطراف آن حادثه زلزله اتفاق افتاد که خوشبختانه آسیب جانی نداشت اما خانه‌های مردم آسیب‌دیده و مردم در چادر ساکن شدند که نیازمند مددرسانی و تأمین اقلام موردنیاز از سمت مسئولان و یاری مردم است.

محامی با اشاره به حوادث غزه نیز مطرح کرد: سکوت مجامع بین‌المللی، جامعه بشری، جامعه انسانی و حتی جامعه اسلامی آنانی که روابط خود را با رژیم غاصب صهیونیستی قطع نمی‌کنند، کشورهای به‌ظاهر اسلامی سرزمین غصب شده روابط خود را با صهیونیست‌ها دارند که جای تأسف و تأثیر دارد اما اربعین حرکت نمادین و قدرتمندی هست که باعث آزادی مسلمانان، نجات مسجدالاقصی و مردم غزه می‌شود و زمینه‌ساز فرج است.