تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3757998
شناسه : 3757998
تاریخ :
تعامل سازنده بین مجلس و دولت به رفع مشکلات مردم کمک می‌کند اقتصاد ایران: بوشهر - امام جمعه کنگان گفت: تعامل سازنده بین مجلس و دولت به دشمن نشان داد در کشور ما دعوا بر سر قدرت نیست و این تعامل می‌تواند در ادامه راه به برون رفت کشور از مشکلات کمک کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی اظهار کرد: شهیدان دولت الگویی برای حکمرانی اسلامی در عصر ما بودند.

وی افزود: به رغم کوتاه بودن زمان ریاست جمهوری شهید رجایی، خدمات ارزشمند، صادقانه و بی منت آن شهید والامقام موجب شد تا علاوه بر رضایت‌مندی ولی فقیه زمان، مردم نیز راضی و با شهادت جاودانه بماند.

خطیب جمعه در ادامه بیان نمود: هفته دولت فرصتی برای تبیین خدمات نظام کارآمد دینی است و فلسفه بیان خدمات نیز امید آفرینی در جامعه است.

محمودی تاکید کرد: کسی منکر مشکلات نیست اما نمی‌شود خیل بی شمار خدمت و تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور در چند دهه گذشته را منکر و سیاه نمایی کرد.

وی افزود: به رغم همه مشکلات و محدودیت‌ها و فشارها، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندین هزار پروژه در هفته دولت سال جاری بیانگر خدمات نظام کارآمد دینی است.

امام جمعه کنگان با تجلیل از شخصیت فرزانه و خستگی ناپذیر و صادق شهید خدمت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: شهید رئیسی بعد از چهار دهه ادبیات خدمت بی منت را احیا کرد.

محمودی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تسلیت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان و بیان فرازهایی از خطابه‌های امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب کبری سلام الله علیها در دوران اسارت و نیز بیان اهمیت و ارزش زیارت امام حسین علیه السلام، اظهار نمود: به فرموده امام صادق علیه السلام، هر یک از شیعیان ما که امام حسین (علیه‌السّلام) را زیارت کند، پیش از آنکه برگردد، تمام گناهانش آمرزیده می‌شود و در ازای هر قدمی که بر می‌دارد و هر دستی که دابه [سواری] او بالا می‌برد، هزار ثواب نوشته می‌شود و هزار گناه از او پاک شده و هزار درجه به او داده می‌شود.

وی از همه دست اندرکاران خدمت به زوار حسینی در کشور و نیز کشور دوست و برادر عراق تشکر و خدمات ارزشمند موکب ها در داخل و خارج از کشور بویژه موکب‌های این شهرستان را ستودنی و از حمایت خیرین و مردم، مسئولان محلی و صنعت بویژه منطقه ویژه تشکر کرد.

خطیب جمعه کنگان به اشاره به دو شک اخیر به اسرائیل غاصب در روزهای اخیر گفت: نزدیک شدن پهباد حزب الله به محل سکونت نتانیاهو بدون رهگیری آن توسط صهیونیست‌ها و نیز بمب گذاری در قلب تل آویو توسط جنبش حماس نشان داد رژیم پوشالی صهیونیستی رو به زوال است.

محمودی به رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به کابینه پیشنهادی دکتر پزشکیان اشاره و با تحسین وحدت و همدلی مجلس و دولت و عنوان این موضوع که این تعامل در ادامه کار به معنای نفی حدود و اختیارات مجلس در مباحثی مانند استیضاح و طرح سوال و مانند آن نیست، بیان کرد: تعامل سازنده بین مجلس و دولت به دشمن نشان داد در کشور ما دعوا بر سر قدرت نیست و این تعامل می‌تواند در ادامه راه به برون رفت کشور از مشکلات کمک کند.

وی افزود: تشکیل دولت وفاق اقدامی فراجناحی و افتخاری برای نظام است که امیدواریم حاصل آن خدمت بیشتر به مردم باشد.

تقدیر از خدمات و تلاش‌های مسئولان دولت در شهرستان کنگان، گرامیداشت روز پزشک و تشکر از خدمات و تلاش‌های جامعه پزشکی و ضرورت تداوم خدمات درمانی به مردم از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود.