تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3757974
شناسه : 3757974
تاریخ :
دولت‌مردان دغدغه‌ای غیر از خدمت به مردم نداشته باشند اقتصاد ایران: بوشهر - امام جمعه عسلویه گفت: دولت‌مردان دغدغه‌ای غیر از خدمت به مردم نداشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در نماز جمعه عسلویه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار کرد: هنگامی که شیطان اهل تقوا را وسوسه می‌کند به یاد خدا و پاداش و کیفر او می‌افتند خدا را یاد می‌کنند و بین کیفر و پاداش پاداش را انتخاب می‌کنند متذکر می‌شوند به یاد خدا هستند و راه حق را به خوبی می‌دانند. اهل تقوا به خاطر تعبد داشتن شأن خوب و بد را به خوبی تشخیص می‌دهند خوب را انتخاب می‌کنند که رضای حق است.

وی افزود: در هفته دولت هستیم و یکی از مصادیق اهل تقوا رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی بودند. ایشان مصداق بارز اهل تقوا بودند، در همه حال خدا را در نظر می‌گرفتند، خدا برایش مهم بود، خلق خدا هم برایش مهم بود و برای او رضایت خدا بر رضایت همه کس مهم‌تر بود.

امام جمعه عسلویه به فرازهایی از سخنان رهبر انقلاب اشاره کردند که در مورد مردم سالاری فرمودند امام بزرگوار از اول پیروزی انقلاب با قاطعیت تمام امری بی سابقه در کشور تصویب کردند که آن دخالت مردم و حضور مردم در اداره کشور بود.

وی ادامه داد: شخص اول مملکت با واسطه و شخص دوم مملکت بدون واسطه مردم انتخاب می‌کنند و مجلس را مردم انتخاب می‌کنند. تأثیر اداره کشور بدون شک با شفافیت و ظرافت در جمهوری اسلامی است. این از برکات انقلاب اسلامی است که رهبری را هم مردم انتخاب می‌کنند.

هاشمی‌نژاد تاکید کرد: این کار بزرگ امام ما یکی از حوادث بزرگ کشور ماست این مردم سالاری که در کشور ما وجود دارد ارزان و آسان به دست نیامده است نتیجه قیام مردم علیه وضع نابسامان و مصیبت بار گذشته در دوران شاه بود.

وی گفت: رهبر انقلاب هم چنین به دولتمردان و رئیس جمهور به استفاده از ظرفیت مردم توصیه کردند برای مردم با مردم و در میان مردم از این ظرفیت استفاده کنند. ثروت زیر زمینی و رو زمینی داریم و این مردم ثروت‌های رو زمینی کشور هستند. برای رسیدن به اهداف و راهی که می‌خواهند بروند از مردم استفاده کنند.

امام جمعه عسلویه افزود: دولتمردان توجه داشته باشند راه شهیدان را ادامه دهند، خستگی ناپذیر در خدمت به مردم حرکت کنند و مثل رئیس جمهور شهید مثل شهید رجایی و باهنر و با تاسی از شهیدان خدمت دغدغه خدمت داشته باشند و با پشتیبانی مجلس از دولت زمینه خدمت فراهم کنند.

وی افزود: از مجلس که به توصیه حضرت آقا عمل کردند و برای استقرار دولت تسریع کردند و به وزرا رأی دادند باید تشکر کرد. در این شرایط حساس کشور مجلس کار ارزشمندی انجام داد.

هاشمی نژاد ادامه داد: دولت هم آستین همت بالا بزنند به مردم و کشور خدمت کنند و دغدغه‌ای غیر از خدمت نداشته باشند، با انگیزه الهی حرکت کنند. فلسفه وجودی مسئولیت در جمهوری اسلامی خدمت است. خدمت صادقانه و بدون منت خدمت از سر صدق و صفا داشته باشید دولت و رئیس جمهور تا زمانی که در مسیر انقلاب هستند باید پشتیبانی کنیم.

امام جمعه عسلویه با تسلیت اربعین حسینی از مردم خواست در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین که روز یکشنبه از حسینیه صاحب الزمان تا مصلا بر پا می‌شود شرکت کنند.