تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3757960
شناسه : 3757960
تاریخ :
برپایی مراسم دلدادگان حسینی در قزوین با حضور ۴۰ موکب اقتصاد ایران: قزوین- دبیر اجرایی مراسم دلدادگان حسینی از برپایی مراسم دلدادگان حسینی در قزوین و در روز اربعین با حضور ۴۰ موکب خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علی جلیلوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مراسم دلدادگان حسینی در شهر قزوین اظهار کرد: مراسم دلدادگان حسینی در قزوین در روز اربعین در استان قزوین برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این برنامه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و به صورت خودجوش با حضور تشکل‌های مردمی برگزار می‌شود، افزود: این برنامه در تمامی شهرهای قزوین برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی مراسم دلدادگان حسینی در قزوین اظهار کرد: این برنامه در شهر قزوین از ساعت ۹:۳۰ دقیقه از محل میدان میرعماد آغاز و به آستان مقدس امامزاده حسین (ع) ختم خواهد شد.

وی بیان کرد: در طی مسیر بیش از ۴۰ موکب خدمات مختلفی را از اطعام تا مباحث فرهنگی به مردم و عزاداران حاضر در مراسم ارائه خواهند کرد.

جلیلوند شعار مراسم امسال را «طریق‌الاقصی» اعلام و تصریح کرد: اهمیت موضوع غزه و تبیین جنایت رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت از مقاومت باعث نامگذاری این روز شده است.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم عزاداری برای سیدالشهدا و همچنین احیای سنت چهارپایه خوانی در طی مسیر عزاداری و در نهایت برگزار نماز ظهر اربعین و اقامه زیارت اربعین از برنامه‌های این روز است.

دبیر اجرایی مراسم دلدادگان حسینی اضافه کرد: در طول مسیر مواکب خدمات مختلفی را برای همه اقشار از جمله بانوان، کودکان و نوجوانان تدارک دیده اند.

وی بیان کرد: این مراسم و پیاده روی نماد حرکت به سمت ولایت برای کسانی است که نتوانسته اند خود را به کربلا و نجف برسانند.

جلیلوند در پایان اربعین را شروع تبیین واقعه عاشورا دانست و عنوان کرد: اربعین به نماد اتحاد جهان تشیع و تدارک دیدن زمینه ظهور حضرت بقیه الله (عج) است.