تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3757944
شناسه : 3757944
تاریخ :
اربعین رزمایش بزرگ برای غبارزدایی از ذلالت‌ها و گمراهی است اقتصاد ایران: زنجان- امام جمعه موقت زنجان گفت: اربعین یک رزمایش بزرگ برای غبار زدایی از ذلالت‌ها و گمراهی بوده و نشان از اقتدار و عظمت اسلام است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید یعقوب موسوی در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه اربعین یک رزمایش بزرگ برای غبار زدایی از ذلالت‌ها و گمراهی است و نشان از اقتدار و عظمت اسلام است، گفت: پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده عظمت واقعه کربلا و زنده بودن پیام امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه هر سال همایش باشکوه پیاده روی اربعین با حضور گسترده مسلمانان از کشورهای مختلف برگزار می‌شود، افزود: پیاده‌روی اربعین، نشان از عشق و ارادت مردم ایران اسلامی امام حسین (ع) است.

موسوی با اشاره به اینکه کسانی که پیاده به کربلا می‌روند، ثواب زیادی می‌برند و این نشان از اهمیت این برنامه فرهنگی سیاسی است، ادامه داد: در فلسفه قیام امام حسین (ع)، مکتب ایشان و مسیرشان جذابیت خاصی وجود دارد و خاری برای چشم دشمنان بوده است.

امام جمعه موقت شهر زنجان با بیان اینکه راه قدس از کربلاست، گفت: آنچه امروز در غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین رخ می‌دهد، باید مورد توجه جدی جهانیان قرار گرفته و برای ریشه کنی اسرائیل غاصب، همه متحد و یکدل باشند.

موسوی با بیان اینکه امروز همه ملت‌های جهان باید برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین متحد و همدل باشند، افزود: این روزها شاهد هستیم دولت‌های خود فروخته به دلیل ریاست چند روزه دنیا از جنایت‌های وحشتناک چشم‌پوشی کرده و سکوت می‌کنند.

وی ادامه داد: این روزها نیز شاهد وقوع پیاپی فاجعه در غزه هستیم که متأسفانه مجامع بین‌المللی در برابر آن سکوت می‌کنند و مسلمانان باید با اتحاد صدای مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند و این رسالت همه ما است.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه موکب‌های اربعین، تیم‌های امدادی و درمانی در مسیر پیاده خدمات رسانی می‌کنند، گفت: هر سال شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم هستیم و جهانیان مشاهده می‌کنند که شیعیان همچنان واقعه کربلا و مصیبت اهل‌بیت (ع) را در ذهن داشته و آن را فراموش نمی‌کنند.