تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3757942
شناسه : 3757942
تاریخ :
وزیر کشور: تا این لحظه برای تامین اتوبوس مشکلی نداشتیم اقتصاد ایران: ایلام-وزیر کشور گفت: تا این لحظه برای تامین اتوبوس مشکلی نداشتیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر مومنی ظهر جمعه در نشست ستاد اربعین استان در مرکز مانیتورینگ شهر مهران اظهار کرد: موج بازگشت زوار اربعین حسینی در مرزهای کشور بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه مرز مهران پرتردد مرز کشور بوده است، افزود: تمامی امکانات و تمهیدات لازم برای بازگشت زوار فراهم شده است.

وزیر کشور عنوان کرد: خصوص وسایل نقلیه در مرزهای اربعینی پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و اگر احیاناً کمبودی وجود داشت تدابیری اتخاذ خواهیم کرد.

زیرساخت‌های اربعین در ایلام طی سه اخیر متحول شده است

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز جمعه ۲ مردادماه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در سالن مانیتورینگ شهر مهران، با بیان این‌که مهران گرانیگاه اربعین و قطب عتبات عالیات، است، اظهار داشت: زیرساخت‌های اربعین در ایلام طی سه اخیر متحول شده است به‌طوری‌که پارکینگ اربعین به وسعت ۴۶ هکتار ایجاد و در این پارکینگ، ظرفیت پارک بیش از ۱۰۰ هزار خودرو مهیا شده است.

وی افزود: در این مکان، چندین مجموعه سرویس بهداشتی، فروشگاه و چندین موکب برای توزیع بسته‌های غذای گرم و بطری آب معدنی خنک راه‌اندازی شده است.

استاندار ایلام یادآور شد: این مجموعه مجهز به پایش تصویری است و امسال هزینه پارکینگ هر خودرو به‌صورت هوشمند دریافت می‌شود.

وی افزود: طی دو سال اخیر بیش از ۲۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در محورهای مواصلاتی استان به ویژه محورهای پرتردد ساخته شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: پارک جنگلی چغاسبز ساماندهی و سامان‌دهی مواکب میدان اربعین طراحی و اجرا شد و احداث چهار باب نمازخانه در پارکینگ‌ها در مرز مهران و چندین نمازخانه در ورودی شهرستان‌ها از دیگر اقدامات انجام شده طی سه سال اخیر است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: سه دستگاه یخ‌ساز خریداری شده است و در حوزه تامین آب و یخ و توزیع یخ مشکل خاصی نداریم.

وی یادآورشد: ۵۷ پروژه با اعتبار سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور برای ساخت سرویس‌های بهداشتی، مجتمع‌های فرهنگی و سایبان‌ها در دست اقدام است.

بهرام‌نیا با قدردانی از سپاه، بسیج و فراجا و همه دست‌اندرکاران، گقت: حدود ۴۲ هزار متر مربع سایبان دائم و ۳۲ هزار متر مربع سایبان موقت با اعتبار ۱۶۲ میلیارد تومان برای رفاه زوار احداث شده است.

وی اضافه کرد: امسال ۱۲ هزار متربع موزاییک در پایانه شهید سلیمانی مرز مهران ایجاد، ۱۰ کیلومتر مه‌پاش نصب و راه پدافندی اربعین در آستانه بهره‌برداری است.

رییس ستاد اربعین استان ایلام در خصوص تونل کبیرکوه، گفت: فقط برای تونل کبیرکوه که به‌صورت موقت زیر بار ترافیک رفت ظرف دو سال ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شد که با تزریق اعتبار امیدوارم مشکل روشنایی کامل و نیز سیستم تهویه آن برطرف شود.

وی با اشاره به اهتمام مدیران استان برای برگزاری باشکوه کنگره اربعین‌حسینی، گفت: برای باشکوه برگزار شدن کنگره اربعین‌حسینی ریل‌گذاری کردیم. طی سه سال گذشته زیرساخت‌ها ایجاد، ساختارها تعریف و اربعین در ایلام نظام‌مند شده است.

ادامه دارد...