تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3757891
شناسه : 3757891
تاریخ :
رای اعتماد به وزرا نشانگر ظرفیت سیاسی شایسته در کشور است اقتصاد ایران: اصلاندوز- امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: گرفتن رای اعتماد وزرای دولت از نمایندگان مجلس نشانگر ایجاد یک ظرفیت سیاسی شایسته در سطح کشور است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به کسب رأی اعتماد تمامی وزرا اظهار کرد: اینکه کل وزرای دولت یک دست توانستند از نمایندگان مجلس رأی اعتماد بگیرند نشانگر ایجاد یک ظرفیت سیاسی شایسته در سطح کشور است که امیدواریم این راهبرد تعاملی همیشگی باشد و گره از مشکلات و معضلات باز کند.

وی ضمن تبریک هفته دولت به دولت مردان با بیان اینکه آرزو می‌کنم که تلاش‌های آن‌ها برای آخرتشان حسنه جاریه باشد، گفت: به گفتمان وفاق ملی رئیس جمهور خوش بین هستیم و امیدواریم این رویکرد در کل ساختار دولت جاری باشد و با همین رویه فکری به حل مشکلات مردم و خصوصاً شهرستان‌های کم برخوردار و محروم مانند اصلاندوز اقدام شود.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز به حضور پرشور عاشقان حسینی در مراسم اربعین اشاره کرد و افزود: در روایات خدمت به مردم همسان با جهاد فی سبیل الله است. یکی از عظیم‌ترین و در عین حال زیباترین جلوه‌های حیات انسانی، در دنیای امروز گرفتار مدرنیته‌زدگی، پدیده نورانی و مبارک خدمت به زوار و خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (علیه‌السّلام) در راه‌پیمایی پرشکوه اربعین است.

حجت الاسلام جعفرزاده ادامه داد: فرهنگ مدرنیته، فرهنگ اصالت نفسانیت انسان و محوریت امیال شخص او است که برون‌داد آن چیزی جز فردگرایی و خودخواهی نیست حتی اگر در زیست اجتماعی داشته باشند.

فرهنگ اربعین وجود انسان‌ها را به خداخواهی و نوع‌دوستی می‌رساند

وی با بیان اینکه در مقابل این فرهنگ، که ره‌آورد آن برای انسان و جوامع بشری، افسردگی و اضطراب است؛ خاطرنشان کرد: خدای متعال به برکت وجود نورانی سیدالشهدا (ع)، فرهنگ اربعین را در پیش چشم بشر امروز به نمایش گذارده است، فرهنگی که در آن، وجود انسان‌ها با گذر از خودبینی و خودخواهی، به خداخواهی و نوع‌دوستی می‌رسند و ذیل ولای سیدالشهدا هویتی جمعی می‌یابند هویت جمعی‌ای که لازمه تشکیل حکومت توحید در قالب نظام نبوی (ص) و علوی (ع) است.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز همچنین با بیان اینکه با تبیین دو شوک بزرگ به صهیونیست‌ها که دیده نشد، ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد نمایش دو تحول تازه از قدرتِ جریان مقاومت در مواجهه با اشغالگران اسرائیلی بوده‌ایم. از یک سو، رسانه‌های صهیونیست گزارش داده‌اند که یک پهپاد شناسایی حزب‌الله لبنان توانسته خود را به نزدیک خانه شخصی بنیامین نتانیاهو، در شهر قیساریه در عمق اراضی اشغالی برساند و بدون اینکه هدف قرار گیرد و یا سامانه‌های پدافندی و جنگنده‌های صهیونیست بتوانند آن را رهگیری کنند، عملیات خود را با موفقیت انجام داده است.

حجت الاسلام جعفرزاده اضافه کرد: از سوی دیگر، جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه، مسئولیت انجام یک بمب گذاری بزرگ در قلب تل‌آویو را برعهده گرفته‌اند و تأکید کرده‌اند که این قبیل عملیات‌ها برای تنبیه دشمن اسرائیلی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: حزب‌الله لبنان و حماس و جهاد اسلامی فلسطین با انجام این دو عملیات، بیش از پیش آبرو و ادعاهای بی‌سر و ته صهیونیست‌ها در حوزه توان نظامی و اطلاعاتی این رژیم را زیر سوال برده است، روندی که البته آغاز آن به‌صورت جدی به زمان اجرای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی باز می‌گردد و هر چه به جلوتر حرکت کرده‌ایم، این روند ماهیت بحرانی و وخیم‌تری را برای صهیونیست‌ها به خود گرفته است.