تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3757887
شناسه : 3757887
تاریخ :
خسروی قدیمی‌ترین مرز برای عتبات بوده است اقتصاد ایران: کرمانشاه- رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: خسروی قدیمی ترین مرز تردد زائران به عتبات بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمجید میراحمدی پیش از ظهر جمعه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه که در قرارگاه فراجا با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: خسروی در گذشته اصلی‌ترین مرز برای تردد زائران عتبات عالیات بوده است.

وی با اشاره به اینکه این مرز طی چند سالی به دلیل تحولات در کشور عراق به طور کامل تعطیل بود، افزود: با اقدامات صورت گرفته طی سه سال گذشته، مرز خسروی مجدداً بازگشایی شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: طی این مدت تحولات شگرف و بزرگی در زمینه زیرساخت‌های مناسب و خدمات‌رسانی ویژه به زائران اربعین حسینی ایجاد شده است به طوری که هم اکنون طی این مدت کوتاه به سومین مرز کشور برای تردد به کربلای معلی تبدیل شده است.

میراحمدی با تاکید بر اینکه کرمانشاه دروازه ورود به کربلای معلی بوده است، خاطرنشان کرد: در مقابل این استان، در طرف عراقی استان دیاله قرار دارد که در گذشته پایگاه اصلی جریانات و گروه‌های تکفیری و داعشی بود.

وی افزود: خوشبختانه هم اکنون امنیت کامل در دیاله عراق حکم‌فرما است، به طوری که تردد در مرز خسروی طی سال گذشته و امسال ۲۴ ساعته شده است.

میراحمدی با بیان اینکه اولین سفر وزیر کشور به مرز خسروی بوده است، اظهار امیدواری کرد این سفر منشأ خیر و برکت برای کرمانشاه باشد.

وی ادامه داد: طی همین مدت کوتاه تسهیلات، خدمات و زیرساخت‌های خوبی در مرز خسروی ایجاد شده که این مرز را به یکی از بهترین مرزهای شش‌گانه کشور تبدیل کرده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به امنیت حاکم بر این مرز، گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته مرز خسروی این قابلیت را دارد که در طول سال میزبان کاروان‌های زیارتی به عتبات عالیات شود.