تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3757877
شناسه : 3757877
تاریخ :
هاشم سلیمی‌آشتیانی خیر خوشنام حوزه بهزیستی و معلولان درگذشت اقتصاد ایران: هاشم سلیمی‌آشتیانی، خیر خوشنام تهرانی و از بنیانگذاران جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، مجمع خیرین سلامت کشور و مجمع خیرین کشور و از خیرین ساخت شیرخوارگاه‌های حضرت رقیه و شبیر تهران، صبح امروز درگذشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هاشم سلیمی‌آشتیانی که عمرش با عشق به ائمه اطهار(ع) و خدمتگزاری به اهل بیت(ع) و ارائه خدمات خیری پرشمار به محرومان جامعه طی شد، در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان کربلا پس از یک دوره سهمگین مبارزه با بیماری لوسمی حاد، بامداد امروز در بیمارستان شریعتی دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد و در 66 سالگی در بیمارستان شریعتی تهران درگذشت.

مرحوم سلیمی‌آشتیانی، خیر خوشنام تهرانی و از بنیانگذاران جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، مجمع خیرین سلامت کشور، مجمع خیرین کشور، جامعه خیرین حامی معلولان کشور، جامعه خیرین مسجدساز کشور، انجمن خیرین مسکن‌ساز ایران و بسیاری از تشکل‌ها و محافل خیری در ایران بود.

سلیمی‌آشتیانی از جمله خیرینی بود که ساختمان‌های شیرخوارگاه‌های حضرت رقیه(س) و شبیر واقع در جنوب تهران را احداث کردند.

سلیمی‌آشتیانی از جمله چهره‌های ماندگار خیرین است که از دهه 1370 شمسی نسبت به سازماندهی و ساماندهی فعالیت‌های خیری اقدام کردند و با ایجاد جوامع خیری تخصصی، ضمن یاری‌رساندن به دولت در بحث رفع کمبودها و مشکلات سخت‌افزاری، تلاشی مضاعف برای رفع محرومیت از جامعه کم‌برخوردار کشور داشتند.

این خیر نیک‌اندیش، یادگارهای فراوان و بی‌شماری با بیش از سه دهه فعالیت مستمر و شبانه‌روزی در عرصه‌های مختلف خیر در جای جای ایران اسلامی به‌جای گذاشت.

مرحوم سلیمی‌آشتیانی علاوه بر حضور مؤثر و مستمر در حوزه خیرین سلامت کشور و تجهیز و بازسازی بیمارستان‌های مختلف، بیش از 20 باب مدرسه خیری را احداث و اهدا کرد و در ساخت بیش از 200 مدرسه خیری نقش اساسی و اصلی را به‌عهده گرفت.

مراسم ترحیم و خاکسپاری زنده‌یاد هاشم سلیمی آشتیانی راس ساعت 9 صبح روز دوشنبه 5 شهریور 1403 از مقابل حسینیه فاطمیون واقع در  تهران، خیابان مجاهدین اسلام با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود و در قطعه 76 بهشت زهرا آرام و قرار خواهد گرفت.

همچنین مراسم ترحیم آن مرحوم روز سه‌شنبه 6 شهریور از ساعت 16 الی 17 در حسینیه انصارالحسین(ع) واقع در ابتدای خیابان شهید محلاتی بعد از پل ری برگزار خواهد شد.

پیام تسلیت وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی

احمد میدری؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پی درگذشت حاج هاشم سلیمی‌آشتیانی، پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

انالله و انا الیه راجعون

روح بلند و ملکوتی حاج هاشم سلیمی‌آشتیانی، بزرگمرد خیر عرصه‌های مدرسه‌سازی و سلامت به ملکوت اعلا پیوست.

زنده‌یاد سلیمی‌آشتیانی، با بیش از سه دهه فعالیت مستمر و شبانه‌روزی در عرصه‌های مختلف خیر از جمله مدرسه‌سازی و سلامت و بهزیستی در اقصی نقاط کشور به‌جای مانده و او با کوله‌باری پربار از برکات و خیراتی که برجای گذاشت سربلند و سرافراز و سبکبال به دیدار معشوق شتافت.

این چهره ماندگار نیکوکار که سالیان عمرش با عشق به ائمه اطهار(ع) و خدمتگزاری به اهل بیت(س) طی شد، سرانجام در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان کربلا به ملکوت اعلی پیوست.

از خداوند متعال آمرزش بیکران برای ایشان و برای خانواده محترم ایشان صبر مسألت دارم.

پیام تسلیت وزیر آموزرش و پرورش

علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش درگذشت هاشم سلیمی‌آشتیانی را تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

آسمانی شدن خیر اندیشمند، صدیق ارجمند و گرانمایه، زنده‌یاد مرحوم مغفور هاشم سلیمی آشتیانی از بنیانگذاران جامعه خیرین مدرسه‌ساز و خیرین سلامت کشور و پدر مهربان مدرسه‌سازی، یار و همراه دیرین خیرین و نیکوکاران، موجب اندوه و تأسف گردید.

باور از دست رفتن نیکوکاری مردم دوست و وطن پرست، سخت است، او که چراغ امید و شوق به زندگی را در فرزندان این مرز و بوم برافروخت، او که در مدیریت و اجرا، مرد میدان‌های سخت و بزرگ بود و در همدلی با مردم و خیرین، سنگ صبوری مهربان و با صلابت .

با پذیرش اراده و مشیت الهی، این ضایعه تلخ و غم بار را به بیت مکرم آن مرحوم ، دوستان و یارانش ، بخصوص جامعه فخیمه خیرین مدرسه ساز تسلیت عرض نموده و از پیشگاه خالق متعال علو درجات برای آن یار سفر کرده و صبر و شکیبایی برای بازماندگان مسألت دارم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/