تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3757850
شناسه : 3757850
تاریخ :
دولت از همه فعالان حوزه اشتغال حمایت می‌کند اقتصاد ایران: زنجان-استاندار زنجان گفت: دولت از همه کسانی که در حوزه اشتغال کمک‌حال ما هستند، حمایت می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت و نیز تشکیل دولت وفاق ملی و ضمن امیدواری از گشایش بیش از پیش مشکلات در این دولت، افزود: بی‌شک هفته دولت امسال به خاطر شهادت رئیس‌جمهور خادم ملت، حال و هوای دیگری به خود گرفته است.

وی با یادآوری اینکه تلاش‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم به گونه‌ای بود که همگان را به تلاش بیشتر در راستای خدمت‌رسانی به مردم ترغیب و تشویق می‌کرد، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در دولت سیزدهم، تحقق سرمایه‌گذاری صنعتی در استان زنجان به میزان ۱۹۰ هزار میلیارد ریال بود.

این مسؤول با یادآوری اینکه اختصاص تسهیلات در حوزه‌های مختلف، یکی دیگر از اقدامات دولت سیزدهم به شمار می‌رود، تصریح کرد: در همین زمینه شاهد تخصیص ۱۰ هزار و ۴۰۰ فقره وام ازدواج به واجدان شرایط در سال گذشته بودیم، این در حالی است که این روند تداوم داشته و حدود ۱۱۰۰ نفر هنوز در نوبت دریافت این وام قرار دارند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه مقوله اشتغال یکی از مباحثی بود که دولت به جد آن را دنبال می‌کرد، خاطرنشان کرد: در همین راستا دولت از همه کسانی که برای خود و سایر افراد اشتغال ایجاد می‌کنند، حمایت کرده و در همین خصوص اعتبارات لازم نیز از سوی دولت به این افراد تخصیص می‌یابد.

افشارچی در ادامه به اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و یادآور شد: در این حوزه نیز طی یک سال گذشته شاهد خریداری دو دستگاه سی‌تی اسکن جدید و ماموگرافی و نیز دستگاه‌های متنوع پزشکی برای استان بودیم.

استاندار زنجان در همین راستا یک کلینیک ویژه در ابهر و نیز یک مرکز دیالیز در ایجرود راه‌اندازی شد.

وی از احیای واحدهای راکد و غیرفعال صنعتی و تولیدی به عنوان یکی از اولویت‌های استان یاد کرد و با اشاره به اینکه زنجان در این زمینه جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود، عنوان کرد: همچنین با توجه به دغدغه همیشگی دولت در حوزه آب که مشکلاتی را به ویژه در حوزه کشاورزی برای استان به وجود آورده بود، اقداماتی صورت گرفت اما انتظار داریم باوجود همه این اقدامات، کشاورزان در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.