تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3757841
شناسه : 3757841
تاریخ :
زنده‌بودن نام شهدای حوزه خدمت بیانگر ارزش‌های یک جامعه زنده است اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه خارگ گفت: اگر نام رجایی ها و باهنرها و رئیسی ها زنده است یعنی ارزش های یک جامعه زنده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه جزیره خارگ اظهار داشت: ایام بازگشت آزادگان اهل بیت علیهم السلام به کربلا و ایام اربعین حسینی را تسلیت عرض می‌کنم، با نگاه به مجموعه روایات نورانی، می‌توان به خوبی درک کرد که یکی از عظیم‌ترین عبادات، خدمت در دستگاه حضرت اباعبدالله علیه السلام و خدمتگزاری به زائران ایشان است.

وی افزود: واقعاً یکی از بزرگترین و زیباترین جلوه‌های حیات انسانی، پدیده نورانی و مبارک خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (علیه‌السّلام) در راه‌پیمایی پرشکوه اربعین است. فرهنگ اصالت نفسانیت انسان یا فرهنگ مدرنیته یا فرهنگ اصالت لذت، چیزی جز فردگرایی و خودخواهی نیست حتی اگر در زیست اجتماعی داشته باشند.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: در مقابل این فرهنگ، که ره‌آورد آن برای انسان و جوامع بشری، افسردگی و اضطراب است؛ خدای متعال به برکت وجود نورانی سیدالشهدا علیه السلام، فرهنگ اربعین را در پیش چشم بشر امروز به نمایش گذارده است. فرهنگی که در آن، وجود انسان‌ها با گذر از خودبینی و خودخواهی، به خداخواهی و نوع‌دوستی می‌رسند و ذیل ولای سیدالشهدا هویتی جمعی می‌یابند، لازم می دانم از تلاش‌های همه مردم و موکب داران و مجموعه‌های صنعت که همکاری کردند تشکر و قدردانی کنم.

حجت الاسلام کارگر گفت: آغاز هفته دولت و روز کارمند را خدمت همه خادمان ملت تبریک عرض می‌کنم و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم و به روح همه شهدای عرصه خدمت به ویژه مرحوم شهید رئیسی و همراهان شأن درود و سلام و صلوات می‌فرستیم، اگر نام رجایی‌ها و باهنرها و رئیسی ها زنده است یعنی ارزش‌های یک جامعه زنده است.

امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: رأی زیر ۲۰۰ نفر به چهار وزیر دارای پیام‌های مهمی است که هم وزرای مذکور و هم دولت محترم باید به آن توجه داشته باشند، رئیس جمهور اگر چه در معرفی اعضای کابینه از سلایق مختلف گام مثبتی برداشتند اما به خوبی می‌دانند که مجلس نیز به این گام مثبت پاسخ مثبت داد و به وظیفه خود در تعامل و وفاق با دولت عمل کرد و این یعنی حل مسائل کشور به ویژه در حوزه اقتصادی سرعت پیدا کند.

حجت الاسلام کارگر افزود: گرچه جناب آقای رئیس جمهور بارها از موافقت رهبر انقلاب با برخی اعضای دولت نام بردند اما هم ایشان و همه ما به خوبی میدانیم که این دولت، دولت چهاردهم و کابینه آقای دکتر پزشکیان است و طبعاً ایشان و اعضای دولت باید پاسخگوی عملکردهایشان باشند، منطق مواجهه رهبری با قوای سه گانه مشخص است و هر جایی کاری ناقص یا نادرست انجام دهند، رهبری ورود پیدا می‌کند و تذکر می‌دهد و با مردم در میان می‌گذارد، معاون اول محترم رئیس جمهور در سخنرانی اخیرشان به نکته درستی اشاره کردند و آن اینکه؛ دولت هم اقتدار دارد و هم اختیار. بنابراین شعار دولت وفاق باید از این پس ما می‌توانیم باشد. دوره نمی‌شود و نمی‌توانیم و نگذاشتند سپری شده است.

امام جمعه خارگ گفت: از عموم مردم جهت حضور فعال در مراسم دهه آخر صفر به ویژه اجتماع بزرگ عزاداران اربعین دعوت می‌کنم.