تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3757830
شناسه : 3757830
تاریخ :
شناسایی ۸۰ درصدی کودکان در معرض خطر اتلا به اوتیسم با هوش مصنوعی اقتصاد ایران: برنامه طراحی شده با هوش مصنوعی، بدون نیاز به ارزیابی‌های دقیق یا آزمایش‌های بالینی، الگوهایی را مانند سن اولین لبخند، جملات کوتاه و مشکلات در غذا خوردن بررسی می‌کند تا اعلام کند یک کودم به اوتیسم مبتلا هست یا نه!

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز مطالعه‌ای جدید نشان داده است که هوش مصنوعی می‌تواند به پیش‌بینی احتمال بروز اوتیسم در کودکان کمک کند. پایگاه یونایتدپرس اعلام کرد ، محققان با استفاده از برنامه AutMedAI موفق شدند با تحلیل داده‌های پزشکی ساده از کودکان زیر ۲ سال، حدود ۸۰ درصد از کودکان مبتلا به اوتیسم را شناسایی کنند. این برنامه، بدون نیاز به ارزیابی‌های دقیق یا آزمایش‌های بالینی، الگوهایی را مانند سن اولین لبخند، جملات کوتاه و مشکلات در غذا خوردن بررسی می‌کند.

برای این مطالعه، محققان چهار برنامه مختلف هوش مصنوعی را با داده‌های مربوط به حدود ۳۰ هزار فرد با یا بدون طیف اختلافات اوتیسم آموزش دادند تا بتواند برای شناسایی اوتیسم اقدام کند. در آزمایش‌های بعدی مشخص شد که برنامه AutMedAI‌ بهترین عملکرد را در میان چهار برنامه مورد بررسی داشته است.

تشخیص زودهنگام اوتیسم از این حیث اهمیت دارد که کودکان هر چه زودتر درمان را دریافت کنند نتیجه درمانی بهتری خواهند داشت. محققان اکنون در حال کار برای بهبود بیشتر عملکرد این برنامه هوش مصنوعی هستند از جمله اینکه می‌خواهند در صورت امکان اطلاعات ژنتیکی را نیز در داده‌های مورد بررسی بگنجانند.