تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3757800
شناسه : 3757800
تاریخ :
گوگل تمامی سرویس‌هایش را در نرم‌افزاری ویندوزی به نام Essentials ادغام می‌کند اقتصاد ایران: گوگل اپلیکیشن جدیدی برای مدیریت و دسترسی آسان‌تر به سرویس‌های خود در ویندوز، معرفی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گوگل از اپلیکیشنی به نام Google Essentials رونمایی کرد که به گفته‌ی این شرکت، کشف و نصب سرویس‌هایش را روی سیستم‌عامل ویندوز آسان‌تر می‌کند.

کاربران می‌توانند با استفاده از Google Essentials، اپلیکیشن‌هایی مثل Play Games ،Google Photos و Google Messages را به‌راحتی روی سیستم خود نصب کنند. در تصویر کاور این اپلیکیشن، شاهد حضور قابلیت Quick Share هستیم، اما به‌طرز عجیبی در توضیحات خبری، به آن اشاره نشده است.

Google Essentials میانبرهایی برای سرویس‌های گوگل Docs، درایو و تقویم نیز درنظر گرفته است. از دیگر ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن، می‌توان به ارائه‌ی دو ماه اشتراک رایگان ۱۰۰ گیگابایتی سرویس Google One برای کاربران واجد شرایط اشاره کرد.

طبق اعلام گوگل، اپلیکیشن Google Essentials ابتدا روی مدل‌های Spectre ،Envy ،Pavilion، Omen و Victus لپ تاپ HP و به‌زودی روی تمامی برندهای OmniBook به‌صورت پیش‌فرض نصب خواهد شد. گوگل قبلاً هنگام معرفی قابلیت Quick Share (Nearby Share سابق) روی ویندوز در جولای سال ۲۰۲۳ (تیر و مرداد ۱۴۰۲) اعلام کرده بود برای ارائه‌ی ویژگی مذکور به‌صورت پیش‌فرض روی کامپیوترها، با شرکت‌های تولیدکننده‌ی کامپیوتر همکاری می‌کند. در آن زمان، اچ‌پی به‌عنوان شریک اصلی این پروژه معرفی شد.

مقالات مرتبط:
  • هوش مصنوعی جمنای گوگل به‌زودی می‌تواند «از عکس‌ها سؤال کند»
  • Skip معرفی شد؛ ابزار توسعه‌ای که آوردن اپ‌های iOS به اندروید را آسان می‌کند

خوشبختانه، کاربران امکان حذف Google Essentials و سایر اپلیکیشن‌های گوگل را خواهند داشت. همچنین، امکان دسترسی به Google Essentials ازطریق منوی استارت برای کاربران فراهم شده است.

انتظار می‌رود گوگل در ماه‌های آینده اپلیکیشن Google Essentials را برای تعداد بیشتری از لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای دسکتاپ ارائه دهد. درحال حاضر، هیچ لینک مستقیمی برای دانلود مستقل این اپلیکیشن وجود ندارد و جزئیات بیشتری درباره‌ی رابط کاربری آن دردسترس نیست.