تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3757769
شناسه : 3757769
تاریخ :
اقدام شوکه‌کننده صداوسیما علیه استقلال در قزوین! اقتصاد ایران: این احتمال وجود دارد که مسابقه حساس استقلال و ملوان در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین بدون VAR برگزار شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فرهیختگان: بلافاصله بعد از پایان بازی تراکتور و پرسپولیس در تبریز، مسوولان کمیته داوران، تجهیزات کمک‌داور ویدیویی را از تبریز به قزوین فرستادند اما اگر همکاری لازم و درست وحسابی از سوی مسوولان صداوسیما صورت نگیرد این احتمال وجود دارد که مسابقه حساس استقلال و ملوان در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین بدون VAR برگزار شود.

در این رابطه شنیده می‌شود به وجود آمدن برخی اختلافات در سیستم اجرایی صداوسیما و سازمان لیگ و فدراسیون فضایی را به وجود آورده که مسیر اجرای VAR  همواره با سختی‌هایی رو به رو باشد.  در این رابطه مسوولان سیستم کمک‌داور ویدیویی برای راه اندازی VAR در هر مسابقه نیاز به یک سری کابل‌های اتصال و تجهیزات خاص جانبی و همکاری واحد سیار صداوسیما و … دارند که بعضی مواقع همکاری‌های لازم انجام نمی‌شود.  

ماجرا از این قرار است که اختلافاتی اساسی درباره مدیریت پروژه، تعیین اپراتورها، انتخاب فیلم‌بردار و استفاده از دوربین‌ها و هم چنین ماموریت دادن به نیروهای انسانی بین صداوسیما و فوتبالی‌ها به وجود آمده است. وجود دارد.‌ آن هم در شرایطی که طبق قوانین بین‌المللی مدیریت پروژه و کلیدداری اتاق VAR  و تجهیزات اختصاصی با فدراسیون فوتبال است و هیچ نهاد و ارگان دیگری نباید در این امور دخالتی داشته باشد.

حالا همین سهم‌خواهی‌ها، باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در اجرای پروژه VAR شده و اگر این عدم هماهنگی‌ها و کارشکنی‌ها در شهرستان‌ها و … ادامه پیدا کند و تجهیزات به صورت کامل و به موقع در اختیار مدیران کمیته داوران قرار نگیرد، شاید فضا به سمتی برود که کمک داور ویدیویی به بازی استقلال و ملوان نرسد.

اقدام شوکه‌کننده صداوسیما علیه استقلال در قزوین!

البته مسوولان کمیته داوران و سازمان لیگ و اتاق VAR آمادگی کامل دارند بازی حساس امروز را هم  با VAR برگزار کنند و حتی همان طور که اشاره راهی محل برگزاری مسابقه هم شده‌اند و اراده صددرصدی آنها همین است. اما اگر مسوولان رده بالای صداو‌سیما به یک تفاهم کلی با فوتبالی‌ها درباره جزییات اجرایی VAR نرسند و جایگاه و وظایف قانونی مورد نیاز هر شخص حقیقی و حقوقی مرتبط مشخص نشود فضا با چالش‌های جدی‌تر رو به رو خواهد شد.

به طور مثال در همین بازی شب گذشته پرسپولیس و تراکتور هم شنیده می‌شود که کارهای گرافیکی آنلاین و زنده اتاق VAR در چند صحنه مهم بازی توسط تلویزیون روی آنتن سانسور شد و آن‌طور که پیداست تعامل صددرصدی با فدراسیون و سازمان لیگ برقرار نشده است. پس ما این فضای به وجود آمده را روایت کردیم تا کم‌کاری و عدم همکاری و اختلافات به برگزاری مسابقات ضربه نزند.