تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3757735
شناسه : 3757735
تاریخ :
پست برق ناحیه صنعتی گرمه خراسان شمالی ۸۰ درصد پیشرفت دارد اقتصاد ایران: بجنورد_ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: پست فوق توزیع برق و خط انتقال آن در ناحیه صنعتی گرمه، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی نوایی اظهار کرد: پست برق ناحیه صنعتی شهرستان گرمه از محل مصوبات سفر دولت به خراسان شمالی است که از سال ۱۴۰۱ اجرایی شد و با هدف تأمین برق مورد نیاز صنایع مستقر در این ناحیه صنعتی در حال اجرا است.

وی افزود: تعهد سازمان برنامه و بودجه برای تأمین اعتبار این طرح ۳۰ درصد، برق منطقه خراسان ۴۰ درصد و شرکت شهرک‌ها نیز ۳۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی تصریح کرد: عملیات اجرای خط انتقال این طرح به پایان رسیده و پست فوق توزیع برق نیز تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌ها در ناحیه صنعتی گرمه گفت: ناحیه صنعتی گرمه از ۲۳ هکتار در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۲۱ هکتار افزایش یافت، سال گذشته ۹۸ هکتار به اراضی این ناحیه افزوده شد که بزودی ناحیه صنعتی به شهرک صنعتی ارتقا می‌یابد.

نوایی افزود: این شرکت همچنین با کمک شرکت گاز خراسان شمالی نسب به ارتقا و افزایش میزان گاز از ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در ساعت به ۱۰ هزار مترمکعب در ساعت اقدام کرد.

وی افزود: عملیات اجرای بازگشایی ۹۸ هکتار از معابر و خیابان‌های فاز توسعه ناحیه صنعتی گرمه با بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است و اکنون روشنایی معابر و جاده دسترسی انجام شده است.

نوایی در ادامه گفت: تمامی این این اقدامات با رویکرد کمک به توسعه صنعت، تولید و رونق اقتصادی در دست اجرا است و تلاش داریم تا تولید کنندگان و سرمایه گذاران دغدغه‌ای در زمینه زیرساخت‌ها از جمله آب، برق، گاز، تلفن، تصفیه خانه فاضلاب و یا اینترنت نداشته و تنها دغدغه آنها تولید باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: این ناحیه را می‌توان به لحاظ استقرار واحدهای تولیدی دانش بنیان ناحیه صنعتی دانش بنیان و فناور در استان دانست.