تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3757703
شناسه : 3757703
تاریخ :
ای‌ام‌دی با آپدیت نرم‌افزاری، عملکرد گیمینگ پردازنده‌هایش را بهبود می‌دهد اقتصاد ایران: شرکت AMD می‌گوید به‌روزرسانی جدید ویندوز عملکرد پردازنده‌‌هایش در بازی‌ها را بهتر از گذشته می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

شرکت AMD با انتشار یک بیانیه، علت تفاوت بین بنچمارک‌های رسمی سری Ryzen 9000 در بازی‌ها با عملکرد واقعی آن‌ها را به‌اشتراک گذاشت و قول داد که این مشکل را به‌صورت گسترده با آپدیت نرم‌افزاری رفع خواهد کرد.

ممکن است تست‌های انجام شده توسط ای‌ام‌دی با دنیای واقعی متفاوت باشند، زیرا تیم قرمز در اکثر تست‌های خود به معیار‌های خاصی متکی است. برای مثال، در تست‌های مورد بحث از عوامل مد نظر اینتل مانند رم DDR5-6000 و پروفایل عملکردی Baseline استفاده می‌شود که شاید نشانگر تمام سیستم‌ها نباشد.

تفاوت عملکرد پردازنده‌ی Ryzen 9 9950X ای‌ام‌دی در بازی‌ها در نسخه‌های مختلف ویندوز
AMD

پس‌از بررسی‌ مدل‌های مختلف پردازنده AMD در نسخه‌ی 24H2 ویندوز ۱۱، مشخص شد که حساب‌های کاربری معمولی در بازی‌ها چند درصد ضعیف‌تر از حساب کاربری Admin عمل می‌کنند. بهینه‌سازی‌های موجود در حالت Admin فقط در ‌آخرین نسخه‌ی ویندوز ۱۱ وجود دارند که درحال حاضر از طریق برنامه‌ی اینسایدر مایکروسافت (بیلد ۲۶۱۰۰) دردسترس است.

چنین چیزی یعنی عملکرد پردازنده‌های AMD در بازی‌ها با انتشار گسترده‌ی نسخه‌ی جدید ویندوز بهبود خواهد یافت. شرکت یادشده جدولی به‌اشتراک گذاشت که تفاوت عملکرد پردازند‌ه‌ی Ryzen 9 9950X را در نسخه‌‌های 24H2 و 23H2 ویندوز نشان می‌دهد.

مقاله‌‌های مرتبط
  • ایسوس «به‌طور تصادفی» در وب‌سایتش به پردازنده موردانتظار Ryzen 9000X3D با کش ۱۴۴ مگابایتی اشاره کرد
  • ویندوز باعث افت جزئی عملکرد پردازنده‌های AMD می‌شود؛ احتمالا یک به‌روزرسانی برای رفع مشکل در راه است
  • تصمیم عجیب AMD: تمامی پردازنده‌های آسیب‌پذیر Ryzen، وصله امنیتی دریافت نمی‌کنند

طبق جدول، در نسخه‌ی 24H2 ویندوز ۱۱ عملکرد پردازنده‌ ۳ تا ۱۳ درصد در بازی‌ها بهتر می‌شود و بهره‌وری ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. در مجموع، عملکرد سری Ryzen 9000 در بازی‌ها ۵ تا ۸ درصد بهتر از سری Ryzen 7000 است. عملکرد‌های مربوط‌به هوش مصنوعی نیز بهبود ۲۵ درصدی را تجربه می‌کنند.

AMD می‌گوید با مایکروسافت همکاری می‌کند تا به‌زودی این به‌روزرسانی را در اختیار همه‌ی کاربران ویندوز ۱۱ قرار دهد. بهینه‌سازی‌های موجود در نسخه‌ی جدید ویندوز علاوه‌بر پردازنده‌های مبتنی‌بر معماری Zen 5، بر پردازنده‌های Zen 4 و Zen 3 نیز تأثیر مثبتی خواهد داشت.