تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3757702
شناسه : 3757702
تاریخ :
پس از رفع نگرانی‌ها، تیک‌تاک در نپال رفع فیلتر شد اقتصاد ایران: شبکه‌ی اجتماعی تیک‌تاک پس از رفع نگرانی‌های امنیتی در نپال رفع فیلتر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

نپال پس از حدود ۹ ماه، اپلیکیشن محبوب تیک‌تاک را رفع فیلتر کرد. شبکه‌ی اجتماعی متعلق به بایت‌دنس به‌دلیل «برهم‌زدن امنیت اجتماعی»، توسط دولت نپال فیلتر شده بود.

رویترز به‌نقل از یکی از مقامات دولتی نپال گزارش می‌دهد که رفع فیلتر تیک‌تاک پس از توافق این شرکت با دولت نپال برای رسیدگی به نگرانی‌های مرتبط و تنظیم محتوای آن، اتخاذ شده است.

دولت قبلی نپال در ماه نوامبر ۲۰۲۳ (آبان و آذر ۱۴۰۲)، با استناد به نگرانی‌هایی درمورد سوءاستفاده‌های احتمالی، تیک‌تاک را فیلتر کرد. طی چهار سال، بیش از ۱۶۰۰ مورد تخلف سایبری مرتبط با تیک‌تاک در نپال ثبت شده بود.

پس از فیلترشدن تیک‌تاک عده‌ای از معترضان به‌دلیل مسدودشدن منبع درآمدشان، به خیابان‌ها آمدند. براساس گفته‌های انجمن ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی نپال، در آن زمان تیک‌تاک، ۲٫۲ میلیون کاربر در نپال داشت.

مقالات مرتبط
  • فیلتر تیک‌تاک در آمریکا؛ چه بر سر پلتفرم محبوب خواهد آمد؟
  • تیک‌تاک محتواهای ساخته‌شده با هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری می‌کند

نپال از تیک‌تاک خواسته بود تا یک واحد مرکزی برای کمک شبانه‌روزی به اداره‌ی پلیس سایبری نپال برای دستگیری مجرمان و مسدودکردن محتوای نامناسب، تشکیل دهد.

چندین کشور دیگر نیز با دلایلی از جمله امنیت ملی و حریم خصوصی، تیک‌تاک را به‌طور کامل یا جزئی فیلتر کرده‌اند.