تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3757688
شناسه : 3757688
تاریخ :
نگاهی به حریفان سپاهان در لیگ قهرمان آسیا ۲ اقتصاد ایران: در فاصله ۲۵ روز تا اولین مسابقه سپاهان در سطح دوم فوتبال باشگاهی آسیا، سه رقیب این تیم با شگردهایی مشغول تقویت خود هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم قرعه‌کشی سطح دوم مسابقات فوتبال باشگاهی آسیا که لیگ قهرمانان آسیای 2 نامیده می‌شود، جمعه هفته گذشته برگزار شد و سپاهان که در سید یک این رقابت‌ها قرار داشت در گروه سوم با تیم‌های شارجه امارات، استقلال تاجیکستان و الوحدات اردن همگروه شد. با اینکه دو تیم برتر هر گروه به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها صعود خواهند کرد، اما کار شاگردان مورایس ساده نیست و آنها تنها کمتر از 25 روز دیگر یعنی 27 شهریور ماه سال جاری در اولین دیدارشان میهمان الوحدات اردن هستند. با این مقدمه به شرایط حریفان تیم سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا اشاره خواهیم داشت:

* الشارجه امارات
 این تیم در فصل گذشته لیگ امارات پس از سه تیم، الوصل، شباب الاهلی و العین در جایگاه چهارم قرار گرفت و جواز حضور در سطح دوم فوتبال باشگاهی آسیا را کسب کرد. کایو فصل گذشته در 21 بازی برای این تیم 11 گل به ثمر رساند و هفت پاس گل داد تا مؤثرترین بازیکن تیمش لقب بگیرد. هدایت این تیم بر عهده گوزمین اولاریوی رومانیایی است و از مهمترین بازیکنانش کایوی برزیلی الاصل که ملیت اماراتی را برگزیده است و پاکو آلکاسر اسپانیایی. الشارجه در فصل گذشته نیز در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا موفق شد با نتیجه 3 بر یک تراکتور را شکست داده و جواز حضور در مرحله گروهی مسابقات را کسب کند، این تیم اما به بالاتر از مرحله گروهی راه پیدا نکرد. مدیران باشگاه الشارجه همچنین در تصمیمی جدید به مارکوس ملونی (برزیل)، عثمان کامارا (گینه) و کایو لوکاس (برزیل) تابعیت اماراتی دادند تا از این طریق بتوانند از سهمیه خارجی بیشتری استفاده کنند. این موضوع می‌تواند کار را برای مورایس و سپاهان سخت‌تر کند.

* استقلال تاجیکستان
این تیم برای اهالی فوتبال در ایران به واسطه تقابل‌هایی که با پرسپولیس در فصول اخیر لیگ قهرمانان آسیا داشته، نام آشناست. این تیم در لیگ تاجیکستان فصل گذشته با شکست تمامی حریفان توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد و از مهمترین بازیکنانش می‌توان به منوچهر ژالیوف اشاره کرد که توانست بهترین گلزن تیم استقلال در فصل گذشته شناخته شود. فوتبال تاجیکستان با استفاده از پروژه‌های توسعه‌ای فیفا و تأمین بودجه از طریق همین نهادها پیشرفت خوبی در فوتبال داشته است. استقلال تاجیکستان هم بخشی از پازل همین فوتبال است. نباید فراموش کرد تیم ملی تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا 2024 نشانه‌های پیشرفتش را به خوبی بروز داد. همچنین گفتنی است که وحدت هنانوف مدافع میانی سپاهان سابقه بازی در استقلال تاجیکستان را دارد.

* الوحدات اردن
این تیم در فصل گذشته لیگ اردن پس از تیم‌های الحسین و الفیصلی در جایگاه سوم قرار گرفت و سهمیه حضور در این دوره از مسابقات آسیایی را کسب کرد. طارق زیاد جبر خطاب و مهند ابوطاها از مهمترین بازیکنان تیم الوحدات هستند که فصل گذشته آمار خوبی را از خود در این تیم به نمایش گذاشتند. تیم فولاد خوزستان سابقه رویارویی با الوحدات را در کارنامه بازی‌های آسیایی خود دارد و با وجود ناشناخته بودن نباید این تیم را دست‌کم گرفت.

انتهای پیام/